Gyerekkuckó

Angol nyelv – nyomtatható feladatlapok

Hétvégi nyomtatható számolós angol feladatlap 🔢🍂🤩

Mit fejleszt ez a feladat ?:)

🎯 Koncentráció és figyelem – fontos, hogy a sok hasonló kép közül a megfelelőt számolják meg, közben angolul is gondolkodnak.

🌟 Vizuális differenciálás – segít észrevenni az apró különbségeket ami az olvasástanulásban is fontos.

📝 Alapvető számok gyakorlása angolul – amikor megszámolják az almákat, mondhatják közben angolul: one, two, three, four….

🌍 Szókincsfejlesztés – a gyerekek megtanulják a tárgyak angol nevét (apple, leaf stb.). A feladatlap gyűjteményben ezt követően ezekkel a szavakkal még számos gyakorlat lesz, így észrevétlenül sajátítják el a szókincset!

💬 Kommunikációs készség – játékosan gyakorolhatják a kérdés–válasz párokat:

– How many apples can you see?

– I can see five apples.

#englishforkids#vocabularylearning#autumn

Kis felfedezők – nyomtatható foglalkoztatók

🍂✨ Megérkezett az ősz a Kis felfedezők Titkos Kincstárába! ✨🍂

📘 Egy különleges ajándék vár Rád: 90 oldalas, nyomtatható őszi foglalkoztató, tele játékos és fejlesztő feladatokkal – teljesen ingyenesen letölthető! 🎨✏️

👉 A Titkos Kincstárban találod – rengeteg más ingyenes anyaggal együtt!

Belépési link:

Angol nyelv – nyomtatható feladatlapok

tspdSnoeorécfm570lht6ietttt0hi3d68sh0105rlH56ahia7g2a9mm1tiu ·

Hétvégi nyomtatható számolós angol feladatlap 🔢🍂🤩

Mit fejleszt ez a feladat ?:)

🎯 Koncentráció és figyelem – fontos, hogy a sok hasonló kép közül a megfelelőt számolják meg, közben angolul is gondolkodnak.

🌟 Vizuális differenciálás – segít észrevenni az apró különbségeket ami az olvasástanulásban is fontos.

📝 Alapvető számok gyakorlása angolul – amikor megszámolják az almákat, mondhatják közben angolul: one, two, three, four….

🌍 Szókincsfejlesztés – a gyerekek megtanulják a tárgyak angol nevét (apple, leaf stb.). A feladatlap gyűjteményben ezt követően ezekkel a szavakkal még számos gyakorlat lesz, így észrevétlenül sajátítják el a szókincset!

💬 Kommunikációs készség – játékosan gyakorolhatják a kérdés–válasz párokat:

– How many apples can you see?

– I can see five apples.

#englishforkids#vocabularylearning#autumn

Aranyosi Ervin:

A cél

Boldog az ember, akinek célja van.

A „szerencsétlen” meg toporog céltalan.

Helyét e földön sehogy sem lelé.

Tűzz hát ki mindig célt magad elé.

Sose félj attól: túl nagy, amire vágysz.

A hegycsúcs messze, de mikor nekivágsz,

minden lépéssel egyre közelebb …

ha van egy célod, már van egy mágnesed.

Sarkaljon mindig ötlet, gondolat,

higgy önmagadban, sose hagyd el magad!

Amíg a célod szemed előtt lebeg,

legyőzni téged sehogyan sem lehet.

Indulnak a versenyek! Nézzetek rá a VERSENYEK oldalra, reméljük, találtok kedvetekre valót, érdeklődéseteknek megfelelő témát! Vágjatok bele! Bátran!

Superbook 

Dear Jesus, please bless me with a heart full of gratitude and contentment. Amen. 🙏🏽

Be a light in a child’s life, share kindness and blessings today.🤍 Learn how: https://go.cbn.com/superbook-fb-give🙏🏻

.𝐒𝐔𝐏𝐄𝐑𝐁𝐎𝐎𝐊

𝐵𝑟𝑖𝑛𝑔𝑖𝑛𝑔 𝐵𝑖𝑏𝑙𝑒 𝑠𝑡𝑜𝑟𝑖𝑒𝑠 𝑎𝑛𝑑 𝐽𝑒𝑠𝑢𝑠’ 𝑙𝑜𝑣𝑒 𝑡𝑜 𝑘𝑖𝑑𝑠 𝑒𝑣𝑒𝑟𝑦𝑤ℎ𝑒𝑟𝑒

𝘚𝘦𝘳𝘪𝘦𝘴 + 𝘈𝘱𝘱 + 𝘈𝘤𝘢𝘥𝘦𝘮𝘺 + 𝘖𝘶𝘵𝘳𝘦𝘢𝘤𝘩

A magyar irodalom egyik gyöngyszeme

József Attila

Csoszogi, az öreg suszter

… örök érvényű történet , szívbe markoló, fájdalmasan szép mese egy szegény kisfiúról és az őt megsegítő, jólelkű mesteremberről….

Csoszogihoz, az öreg suszterhez egy gyerek állított be, szalmaszínű haján hátracsapott sapkában. Kiskabátját nagy emberre szabták, nem kisgyerek­re. A kabát alatt lógott a nadrág. Szára vége ott harangozott a boka fölött. És a cipő! Igen, a cipő. Azt már javítani hozta a gyerek.

– Jó napot! – mondta, amikor belépett. Csoszogi, az öreg suszter csak a szemével nézett oda, meg sem mozdította a fejét.

– Mit akarsz? – mormogta.

– A mama küldött, tessék megjavítani a cipőmet – felelte a gyerek. – A mama mondta, hogy foltot kell rátenni, és akkor tart még.

– Hol a cipő?

– A lábamon.

– Talán a lábadhoz varrjam a foltot?

– Nem, mindjárt levetem. – Azzal a gyerek úgy állva lerántotta egymás után a cipőt. Csoszogi kivette a kezéből, de adta is vissza.

– Ezen a cipőn nem lehet segíteni!

– De a mama mondta, csak egy foltot kell rátenni.

– Nem lehet. Nem állja a varrást. Kérge sincs.

A gyerek könyörgő hangon megszólalt:

– De a mama küldött, amikor elment a moziba, hogy hozzam el a Csoszogi bácsihoz, majd meg tetszik csinálni, ideadta a pénzt is.

– Úgy! Hát mondd meg az anyádnak, azt üzeni a Csoszogi bácsi, vigye a cipődet a moziba, ott majd megcsinálják!

A gyerek erre még jobban megijedt, szinte siránkozni kezdett.

– Nem moziba ment a mama, hanem az Újpesti Moziba takarítani!

Csoszogi hallgatagon tett-vett, dolgozott. Aztán megszólalt:

– Te vagy annak a Vanicseknének a fia?

– Én.

– Neked van öcséd is?

– Van. Még egy húgom is.

– Hol van az a cipő? – kérdezte, és lerakta az öléből a kaptafára szegezett felsőrészt.

Nézte a cipőt, forgatta, nyomogatta, miközben csóválgatta a fejét. Aztán se szó, se beszéd, hozzálátott. Óriási darab foltokat rakott az oldalára meg a talpára különböző elhasznált bőrökből. Végre vagy másfél óra múlva ismét lábbelinek lehetett használni a mesterművet.

– Nesze, itt van!

A fiú örült a cipőnek:

– Köszönöm! – És már húzta is fel. Félénken feltette a kérdést:

– Mit kell fizetni?

– Húsz fillért.

– Tessék, Csoszogi bácsi!

Egy ötvenfilléres lapult Csoszogi markában. Csoszogi megnézte. Elővette az asztalfiából pénztárcáját és beleejtette. Majd darabonként olvasva, kiszedett nyolcvan fillért, és belenyomta a gyerek tenyerébe.

– Itt van vissza.

A gyerek számolni kezdett. Végül megszólalt:

– Csoszogi bácsi, többet tetszett visszaadni. Én ötvenfillérest adtam, a Csoszogi bácsi meg pengőből adott vissza.

Csoszogi, az öreg suszter rátámadt a gyerekre. Mintha egészen dühbe gurult volna.

– Fogd mindjárt a pénzt! Nem mégy mindjárt!?

A gyerek megriadt, és kihátrált az ajtón. De Csoszogi, az öreg suszter még sokáig mormogott magában, mintha valóban nagyon haragudna.

Sok vidámságot, boldogságot, szép sikereket kívánok szeretettel az új tanévben!

❤
💙
❤
💙

Szól a csengő, vár a suli

/Mentovics Éva

Mézillatú nyár szikrázott

nemrég még a domb mögött,

azóta a fecske, gólya

messze, délre költözött.

Mától én is útra kelek,

kora reggel minden nap,

szól a csengő, vár a suli,

tárt kapukkal hívogat.

Emlékké vált az óvoda,

nem vagyok már kisgyerek,

egyre hajt a kíváncsiság,

új tudásra éhezek.

Nézzétek csak a táskámat,

mennyi minden van belül!

Irkák, könyvek, színes cerkák,

s én cipelem egyedül.

Év végére már könnyebb lesz,

a tudás, mi abban van,

nem a hátam görbíti majd,

itt lesz fent, a kobakban.

Addig meg is erősödök,

meglásd, nem lesz vele gond,

bárhogy húzza is táskámat

a rengeteg piros pont.

#várasuli#évnyitó#újtanév#mentovicsevavers

Az illusztráció forrása: Internet

Búcsúzunk tőletek, kedves fecskék, és szeretettel várunk benneteket vissza, ha jó a kikelet! 🍂🌞

Szárnyra kél a fecske

/Mentovics Éva

Csalókák az őszi fények,

elárvult a fecskefészek.

– Csivit, csivit! – hangzik egyre,

szárnyra kél a sok kis fecske.

– Most, hogy hideg szél zenélget,

elbúcsúzom, kedves fészek.

Mielőtt még zord fagy járna,

elköltözöm Afrikába.

Megőrzöm a sok emléket,

ám tavaszra visszatérek,

ha rügy szalad minden ágra,

gólyahírtől a rét sárga.

Mikor a fák sziromfátylát

napsugarak cirókálják,

szívrepesve szállok vissza

régi, kedves kis lakomba.

#gyerekvers#őszivers#fecske#fecskevers#mentovicsévavers

Benedek Elek: Gólya, fecske útra készül

Gólya, fecske útra készül,

Búcsúzódik a fészkétül.

Kelepelnek, csicseregnek,

Szép nyár múltán keseregnek,

Jaj de búsan keseregnek!

Még egy-két nap s aztán vége,

Eltűnnek a messzeségbe,

S gonddal épített fészkükbe

Az élelmes veréb ül be,

Az élelmes veréb ül be!

Üres már a ház is, kert is,

Csend szállta meg azt is, ezt is.

A gyermekek, az unokák

Mind itt hagyták nagyapókát,

Szegény öreg nagyapókát!

Tűnődünk a nannyókával:

Mi lesz most a sok almával?

Az almával, a dióval?

A szép piros mogyoróval?

A szép piros mogyoróval!

Hej, ha itt volna Lacóka!

Sóhajtozik nagyanyóka.

Hát Évike! mondom rája,

Nagyapóka gyöngyvirága!

Szép nevetős gyöngyvirágja!

Nem búsulnánk az ősz miatt,

Nem volna a kertünk kihalt.

Almát, körtét együtt szednénk,

Egész nap csak együtt lennénk,

Oh, milyen boldogok lennénk

Fekete István  : Kele

📖 „A csapatban valami meglazult. Már reggel óta érezni lehetett, hogy nincs minden rendben, és most kivált egy öreg gólya, és széles szárnnyal körözni kezdett. A fiatalok szívesen mentek volna a magányos vándor után, de a vezetők nem tágítottak, mert nem volt még itt a pihenés ideje.

A rend tehát nem bomlott meg, csak egy gólya vált ki, a többi ment előre kérlelhetetlen egyformasággal.

– Majd utánatok megyek intett szárnyával az elmaradt vándor, ám ebben a szárnycsapásban majdnem annyi szomorúság volt, mint mikor egy ember azt mondja: Isten veletek.

– A nagy víznél elérhetsz bennünket intett a csapat vissza, de szemükben megvillant valami, és testükön átborzongott a búcsúzás. Tudták, hogy viszontlátás nincs, és a nemzetség eggyel kevesebb lett. Ha majd leszállnak valahol, talán számadást tartanak, hogy mennyien maradtak, talán visszaszáll egy pillanatra emlékezetük az elhagyotthoz, de most erre nincs idő. Előttük a tér, amelyet meg kell még ma járni, előttük az idő, amelybe ez a tér éppen belefér – tűnődni nem lehet. A csapat minden tagja érzi a hiányt, mintha társuk helye üresen velük repülne, de ezen segíteni nem lehet, mert a segítség többe kerülne, mint a veszteség. Előre, előre ez évmilliós országúton, az ősök százezerszer megjárt útján, előre, könyörtelenül elhányva a fogyó életet a jövendő élet nevében.

A békák, kígyók, gyíkok eltűntek; a szöcskék és sáskák megfogyatkoztak, a fiatalok éhen ébredtek a fészek peremén, egér az idén nem sok volt, hát indulni kellett, mert elfogyott az élelem. A nagy utat éhesen megtenni nem lehet, és azt se lehet megvárni, hogy a fiatalok meggyöngülve, kalandvágyóan és erőtlenül vágjanak neki az útnak. A csapaton végigszaladt az indulás intő rezdülése, az

érzéketlen tollak alatt érezni lehetett messze idegen tájak üzenetét, és a felhők formája, az ég színe, a szél őszies sziszegése is mind, mind azt mondta:

– Indulás!

A gólyacsapat ekkor tűnődve állt a patakparton, és egyetlen mozdulat nem árulta el ezt a belső parancsot. Egyik még vakaródzott is, a másik ásított, de mindenik pontosan tudta, hogy ha most valamelyik öreg kiterjeszti a szárnyát, és egy-két lépéssel ráugrik a levegőre: akkor már megállás nincs.

És most utaznak. Kora délután van még, alattuk ragyog a kései nyár, előttük valahol messze a Dél meleg kamrája, és mögöttük, a meg nem született nappalok titokzatos ismeretlensége mögött: a szárnydermesztő, hideg félelem, az éhség és elmúlás.

Az elhagyott testvér üres helye hidegen úszik velük és bennük, de az a másik aggódás sokkal nagyobb, és a kisebbnek hallgatnia kell. Ott repül az elhagyott gólya párja is, de nem érez többet, mélyebbet, fájdalmasabbat, mint akármelyik csapatbeli. A párok élete már szétszakadt. A fiak már itt repülnek, a cél elérve, a nemzetség jövője biztosítva, további kötelékre szükség nincs, s amire nincs szükség, az csak rossz lehet. A tavasz fokozódó lángolása meghozta a párosodást, a fészekrakást, a fiókákat; a nyár a gondot, türelmet, fáradozást, örömet, s a vénasszonyok nyarának hűlő éjszakáí elsorvasztották a szálakat, melyek összetartották a családot. És ekkor, a nyár végi tűnődés hallgatásában mind erősebben szólaltak meg a régi szálak, amelyek – ha el is hallgatnak kisebb időre – mindig voltak, vannak és lesznek: a csapat és a nemzetség időtlen összekötői.

Alulról a sárga tarlók szikkadt melege most szinte mellbe löki őket, és a csapatvezetők egyszerre mozdulatlanra fogják szárnyukat. Ez a levegő meleg és sűrű, csak rá kell feküdni, a hegyes, piros csőrt nekiszúrni az iránynak, s akár aludni is lehet. Nem, arról szó sem lehet, hogy akár egy gondolattal is eltérnének a céltól. A vándorló madár elindul valahonnan, és elindul valahová. Az ősi ösztönök pókhálója abban a pillanatban összeköti az életnek, a földnek, a szívnek és gyomornak ezt a két helyét, s erről letérni éppen úgy nem lehet, mint a vonatnak a sínekről. Elpusztulhat az egész csapat, elpusztulhat minden gólya az utolsóig, de az utolsó, a legutolsó ugyanezt az utat keresi meg, mint ahogy egyik szobából a másikba átmenni csak az ajtón lehet.

Jó ez a pihenő repülés. Kicsit lassúbb, mint amikor verdesnek a szárnyak, de ez nem baj. A vándormadár számadásában – aminek nem is számadás a neve ez is benne van. Benne az ösztönök csalhatatlan mérlegelésében, az idő, az izmok, a távolság, a levegő, időjárás minden lehetőségében, ami nem is lehet másként, vagy csak rövid ideig, mert ha véglegesen megváltozik vagy elmúlik valamelyik: az maga az elmúlás.

A nap lassan közeledik a nyugati éghez, és fent hűvösödik a levegő. A szárnyak újra meglendülnek, a fiatalok megérzik az öregek tudását, hogy mennyi van még ma vissza; felettük hidegen pompáznak a bárányfelhők, alattuk elnyúlnak a napközben hasas kis gomolyfelhők, a sárga tarlók megbarnulnak lassan, és az erdők zöldje fekete lesz, mint a közelgő éjszaka.

A csapatvezetők keringeni kezdenek. A föld mind közelebb, közelebb emelkedik. Alattuk tópart, sásos nagy rét, a másik oldalon kopár homokdomb, öreg fák. A kör arrafelé szűkül, és minden gólya tudja, hogy máshova szállni nem is lehet. Kinyújtják hosszú lábukat, ugranak egyet-kettőt a föld érintésétől, a szárnyak még csapkodnak, de aztán összezárulnak szépen, mint amikor a fáradt munkás ölébe ejti kezét.

Körülnéznek.

– Itt pihentünk meg máskor is – mondja az öregek szeme -, kapkodjuk össze, amit még lehet. A nádashoz közel nem megyünk, az erdőhöz közel nem megyünk, és itt a fákon megalhatunk. Vigyázzatok!

A csapat szétszóródik, és az alkonyodó délutánban huszonkilenc gólya vadászik szöcskére, békára a tó melletti réten. A harmincadik elmaradt valahol.”

(Kele ; részlet)

„A föld elég mindannyiunk szükségletére, de nem elég mindannyiunk mohóságára”

(Mahatma Gandhi)

Nevezzetek be már most a következő tanévben induló Szeresd a Földet! projektversenyre még idei áron! Előnevezési akciónk augusztus 20-ig tart. 

Jelentkezés a versenyre

Versenyünk 2025. szeptember 29-én indul.

A Szeresd a Földet projektverseny a Hebe Kft. egyik legnépszerűbb programja. Az elmúlt tíz versenyen több ezer gyermek vett részt .

Lelkes versenyzőink nagycsoportos óvodás kortól gimnáziumig nevezhetnek versenyünkre, ahol kreatív megközelítésben tanulhatnak az életünket érintő egyik legfontosabb témáról: a fenntarthatóságról, a környezetvédelemről, a személyes felelősség fontosságáról.

Választható korcsoportok:

  • 5+ óvoda – 1. osztály (írástudás nem szükséges)
  • 2. osztály
  • 3. és 4. osztály
  • 5. és 6. osztály
  • 7-12. osztály

Az alábbi témákkal találkozhattok versenyünkön:

Óvoda, alsó tagozat/Felső tagozat és középiskola

  • • A vízlábnyom gyakorlati alkalmazása
    • Víztakarékosság a háztartásban
    • A szürke víz értéke
    • Alternatív öntözési módok a kertben (csapadékvíz gyűjtés)
    • Vizes élőhelyek Magyarországon
    • Versek, mondókák találós kérdések a vízről (alsó tagozat)
    • A klímaváltozás hatása tavaink és folyóink élővilágára

Kreatív projektek:

  • Esővízgyűjtő készítés
  • Csapadékmérő készítése

A verseny menete:

  • A versenyre egyénileg, vagy 2-3 fős csoportokban lehet jelentkezni.
  • A verseny indulásakor a kapcsolattartó e-mail címére küldjük ki a feladatlapot, amit ki kell nyomtatni, és odaadni a versenyzőnek.
  • A csapatban dolgozók egy feladatlapot töltenek ki.
  • Az elkészült megoldásokat a mellékletekkel együtt postán vagy e-mailben lehet visszaküldeni a megadott határidőre.
  • A feladatok elkészítésére 4-5 hét áll rendelkezésre.
  • A beérkezett munkákat a beküldési határidőhöz képest szaktanáraink 4-5 hét alatt javítják ki.
  • Jelentkezés előtt olvassátok el versenyszabályzatunkat!

Kedvezményes nevezési díjak augusztus 20-ig:

Nevezési díjak:

  • Csoportosan: 3600 Ft helyett 3000 Ft/fő/projektverseny (egy csapatban minimum 2, maximum 3 fő versenyezhet)
    Egyénileg: 6500 Ft helyett 5400 Ft/fő/projektverseny

Összevont kedvezmény:

Amennyiben a kapcsolattartó bármelyik egyfordulós projektversenyeink közül legalább két félére nevez, igénybe veheti a kedvezményes nevezési díjat. Ez a kedvezmény csak akkor érvényes, ha nevezéskor a megjegyzés rovatban feltünteti hogy milyen más projektversenyekre nevezett a jelenlegi kínálatból.

  • Csoportosan: 3200 Ft helyett 2600 Ft /fő/projektverseny (egy csapatban minimum 2, maximum 3 fő versenyezhet)
  • Egyénileg: 6000 Ft helyett 5000 Ft /fő/projektverseny

(Az összevont kedvezmény érvényesítéséhez a nevezési lapon az „Összevont kedvezmény az egyfordulós projektversenyekre” lehetőséget kell kiválasztani)

Pedagógus kedvezmény:

(minimum 8 fő egyidejű jelentkeztetése esetén vehető igénybe)

  • Csoportosan: 2600 Ft helyett 2000 Ft /fő/projektverseny (egy csapatban minimum 2, maximum 3 fő versenyezhet)
  • Egyénileg: 5500 Ft 4400 Ft /fő/projektverseny

(A pedagógus  kedvezmény érvényesítéséhez a nevezési lapon a „Pedagógus kedvezmény az egyfordulós projektversenyekre” lehetőséget kell kiválasztani)

Díjazás, ajándékok:

  • Az egyéni és csoportos versenyzőket egyben, korcsoportonként értékeljük.
  • Az 1-3. helyezést elért versenyzők ajándékcsomagot és oklevelet kapnak.
  • Minden résztvevő aki megoldotta a feladatlapot, oklevelet kap.

Hamarosan kezdődik az iskola, és szeretnék kérni tőletek egy szívességet….. Üljön le a gyermekével 5 percre, és magyarázza el neki, hogy soha nincs ok arra, hogy valakit a magassága, a súlya, a bőrszíne, az otthoni élete vagy az általa kedvelt dolgok miatt gúnyoljon ki.

Magyarázza el, hogy semmi rossz nincs abban, ha minden nap ugyanazt a cipőt viseli.

Magyarázd el, hogy egy használt hátizsák ugyanolyan álmokat hordoz, mint egy új.

Tanítsd meg nekik, hogy ne zárjanak ki senkit azért, mert „más”.

Magyarázd el nekik, hogy a kötekedés fáj, és hogy az iskolába azért kell járni, hogy TANULJUNK, NEM azért, hogy versenyezzünk vagy negatívumokat terjesszünk.

Emlékeztesd őket, hogy vannak gyerekek, akik nem szerető családba mennek haza, ezért fontos, hogy kedvesek legyenek –

.Az oktatás otthon kezdődik.

Az értékek és az empátia az, ami manapság hiányzik!

MEGHÖKKENTŐ BÖLCSESSÉGEK

https://fb.watch/Bbbnp5eNFD/– Az összefogás, a Szeretet ereje-avagy: Vegyünk példát a gyerekekről…

https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FSuperbook%2Fposts%2Fpfbid0VxALmQWXrARxEFAkJZkRyA5MpuZ3XsFcbj7JByncC7wJmuKsqN4qsi6RRc7EUQfXl&show_text=true&width=500

Superbook 

Let’s love others just like how Jesus loves us. ❤️

S𝐔𝐏𝐄𝐑𝐁𝐎𝐎𝐊

𝐵𝑟𝑖𝑛𝑔𝑖𝑛𝑔 𝐵𝑖𝑏𝑙𝑒 𝑠𝑡𝑜𝑟𝑖𝑒𝑠 𝑎𝑛𝑑 𝐽𝑒𝑠𝑢𝑠’ 𝑙𝑜𝑣𝑒 𝑡𝑜 𝑘𝑖𝑑𝑠 𝑒𝑣𝑒𝑟𝑦𝑤ℎ𝑒𝑟𝑒

𝘚𝘦𝘳𝘪𝘦𝘴 + 𝘈𝘱𝘱 + 𝘈𝘤𝘢𝘥𝘦𝘮𝘺 + 𝘖𝘶𝘵𝘳𝘦𝘢𝘤𝘩

Felelős Szülők Iskolája

GYEREKSZÁJ

A félsziget egy olyan sziget, amit nem fejezetek be teljesen.

A Nagyi azért kövér, mert tele van szeretettel.

Amikor a Nagyinak fájnak a fogai, egyszerűen pohárba teszi őket.

Nekem már nincsen Nagyim, elültettük a temetőben.

Egyszer olyan beteg voltam, hogy 40 kiló lázam volt.

A svájci teheneket elsősorban csokigyártáshoz használják.

Szardínia lakosait szardíniának hívják.

Az orvosok azt mondják, hogy a halálos betegségek a legrosszabbak.

Amikor a kistesóm született, akkumulátorba kellett tenni.

A leghasznosabb állat a disznó. Mindene felhasználható, elejéből-hátuljából hús van, a bőréből cipő, a szőréből kefe, a nevével meg káromkodni lehet.

Az állatkert egy szuper hely. Olyan állatokat is lehet látni, amelyek nem is léteznek.

Nem vagyok megkeresztelve, de azért be vagyok oltva.

Az életbiztosítás egy olyan pénz, amit az kap meg, aki túléli a halálos balesetet.

Nem tudom hány éves vagyok, mert ez állandóan változik.

Nagyon megijedtem, amikor Anya megbetegedett. Azt hittem Apu fog főzni ránk.

A gyerektartás a gyerekek fizetése, amikor Apa elköltözik otthonról.

Minden hal termel ikrát, az oroszok még kaviárt is.

A teheneknek nem szabad gyorsan futniuk, hogy ki ne lötyögjön a tejük

A férfiak nálunk csak egy nővel házasodhatnak. Ezt úgy hívják, hogy monotónia.

A nővérem már megint kitűnővel fejezte be az osztályt. Fogadjunk, hogy szándékosan csinálja ezt velem.