A rózsafüzér eredete és lényege
A rózsafüzér a katolikus hívek legkedveltebb és legismertebb imádsága. Szerzője a hagyomány szerint Szent Domonkos, aki a 13. század elején élt és mint apostoli férfi és rendalapító, az Egyház kiváló szentjei között foglal helyet.
Szent Domonkos Dél-Franciaországban sokáig fáradozott az eretnekek megtérítésén. Miután minden buzgólkodása mellett nem bírt nagyobb eredményeket felmutatni, bánatában a Boldogságos Szűzhöz fordult – akinek amúgy is nagy tisztelője volt – s kérte, tanítsa meg, hogyan harcoljon sikeresebben a már nagyon elharapódzott bűn és tévely ellen. Hagyomány szerint a Boldogságos Szűz ekkor Szent Domonkost arra az imával és prédikálással váltakozó hithirdetésre tanította, amelyből a rózsafüzér-ima mai alakja kifejlődött.
A rózsafüzér szóbéli és elmélkedő imádság összetételéből áll. Elmélkedő részét a 20 titok képezi, amely az Úr Jézus és isteni Anyjának életét, szenvedését és mennyei megdicsőülését foglalja magában. E titok szemlélése közben 1 Miatyánkot és 10 Üdvözlégyet mondunk, hozzácsatolva a Szentháromság imádást: Dicsőség az Atyának és a Fiúnak és a Szentléleknek.
A rózsafüzér szakaszait a titokkal megfelelőleg a tíz Üdvözlégynek, tizednek nevezzük. Az első öt titkot, amely Jézus megtestesülésére és gyermekségére vonatkozik, örvendetes rózsafüzérnek hívjuk. „A gyermekségtől és a názáreti élettől továbbhaladva Jézus nyilvános működése felé, a szemlélődés azokhoz a titkokhoz vezet, melyeket külön névvel a világosság titkainak nevezhetünk.” (Rosarium Virginis Mariae 21.) A következő 5 titkot, amely Jézus kínszenvedését öleli fel magában, fájdalmasnak, s végül az utolsó, Jézus és Mária megdicsőülésére vonatkozó titkokat dicsőséges rózsafüzérnek nevezzük.
A rózsafüzér mind szóbeli, mind elmélkedő része a legszentebb elemekből áll. A Miatyánkra maga az Úr tanította apostolait, az Üdvözlégy szintén isteni eredetű; szent Erzsébet ugyancsak Szentléleknek sugallatából magasztalta Máriát áldottnak, s végül az Egyház is a Szentlélek vezetése alatt könyörög a Boldogságos Szűzhöz: Asszonyunk, Szűz Mária stb.
A szent Rózsafüzérnek van elmélkedő része is. Találhatnánk-e méltóbb tárgyat megszívlelésre, mint Jézus életét s azzal kapcsolatban a Boldogságos Szűz Máriáét? Nem csoda, ha épp emiatt az Egyház „legszentebb Rózsafüzérnek” nevezi ezt az imát és áldással s oly sok búcsúval látja el. Innen van, hogy a jámbor keresztények nagy becsben tartják rózsafüzérjüket s azt szent talizmánként lehetőleg mindig magukkal hordozzák. A rózsafüzér ezt meg is érdemli. Ki ne tudná, hogy a Boldogságos Szűz Lourdes-ban rózsafüzérrel a kezében jelent meg Bernadettnek és ismételten felszólította őt, hogy imádkozza a rózsafüzért s intse arra az ott összesereglett népet. Hasonlóan a portugál gyermekeket Fatimában. Ennél szebb megtisztelés és jobb ajánlás nem érhette a rózsafüzért.
A rózsafüzér épp ezért minden katolikus hívőnek, képzettnek és egyszerűnek, gazdagnak és szegénynek, férfinak és nőnek, felnőttnek és gyermeknek kedves imája. A rózsafüzért annál kedveltebbnek, szebbnek találjuk, minél jobban gyakoroljuk.
(forrás: Rózsafüzér Társulat kézikönyve, 1948.)
Rózsafüzér Királynéja, boldogságos szent Szűz,
A szeretet aranylánca bennünket hozzád fűz.
Azért jöttünk nagy örömmel a te lábaidhoz,
Hogy megnyerjük áldásodat minden dolgainkhoz.
Rózsafüzér Királynéja, Virágok Virága,
Áldást osztó Szívednek a földön nincs párja.
Azért kérünk bizalommal, hallgasd meg a dalunk,
Hadd lehessen drága neved legkedvesebb szavunk!
Rózsafüzér Királynéja, választott szép Edény,
Vezércsillag te vagy nékünk az élet tengerén.
Üdvözlégy, százmilliószor kegyes Szűz Mária,
Ezért áldunk s magasztalunk szünet nélkül mondva.
… Jézus, aki meghirdette Isten országát (Mt 4,23-25; Mk 1,14-15; Lk 4,14-22; Jn 3,1-21) – Elmélkedés a Szent László Imaszövetség 2023. novemberi rózsafüzér titkáról
Ebben a hónapban se feledkezzünk meg reggeli imánkról: Ó, Uram! Szeretnék ma is egész nap a Te jelenlétedben élni, ezért arra kérlek, tisztítsd meg a szívemet, hogy be tudjam fogadni a Te békédet és segítségeddel meg is őrizzem azt egész nap. Szent Lelkeddel indíts arra, hogy felszítsam lelkemben, a szentségeid által kapott kegyelmeket, és ma is, legalább lélekben jelen legyek a Te legszentebb áldozatodban. Veled egyesülve a szentáldozásban, erőt merítsek a rólad való hiteles tanúságtételhez.

November hónapban a szentek társaságában úgy tekintünk a halálra, mint mennyei születésnapra. Jézus, aki meghirdette Isten országát (Mt 4,23-25; Mk 1,14-15; Lk 4,14-22; Jn 3,1-21) – nyilvános működése kezdetén – arra az „országra” irányította mindenkori tanítványai figyelmét, ahonnan ő hozzánk érkezett, és ahova el akar vezetni minket. Új „területre” helyezte át az emberi élet súlypontját. Az ószövetségi törvények refrénje az volt, azért tartsd meg, hogy „hosszú életű légy a földön”. Nagyon sokan még ma is ezt várják Istentől, annak jutalmaként, hogy parancsai szerint élnek.
Jézus új távlatot nyit az ember számára. Az ő követése, „parancsainak megtartása” nem hosszú földi, hanem örök mennyei életet garantál, méghozzá úgy, hogy az nem független a földi életünktől, hanem annak beteljesülése lesz. Nem a halálunk lesz az örök élet kezdete, hanem az Isten örök tervében „megszületett” énünk.

Jézus úgy kezdte meg az Isten országának meghirdetését, hogy tanítványokat gyűjtött maga köré, akikkel megosztotta az életét, azt az életet, amelyet ő az Atya Országában élt. Amikor pedig feladattal bízta meg őket, azt kérte, hogy hirdessék: elérkezett a mennyek országa. Erre a küldetésre alapította Egyházát is, hogy benne, az e világ történelmében elérkezzen az Isten országa.
A Szent László Imaszövetség tagjaiként arra vállalkoztunk, hogy papi és szerzetesi hivatásokért imádkozunk. Olyanokért, akik élethivatásuknak tekintik, hogy az Isten országának tanúi, hirdetői legyenek. Mire hívta meg Jézus a tanítványait? Hogy megossza velük az életét, azt az életet, amelyet ő az Atya országában élt. Jézus mai tanítványait is erre hívja. Tudunk-e olyan „helyet”, egyházközséget, szemináriumot, mai Galileát, ahol magához hívhatja Jézus azokat, akiket kiválaszt? Az imádsággal együtt mit kell még tennünk, hogy ilyen hellyé legyen a mi közösségünk? Mi magunk is Jézus tanítványai vagyunk,
mertük-e már olyan közel engedni magunkhoz Jézust, hogy megoszthassa velünk az ő életét, hogy a mi életünk „súlypontját” is az Isten országába helyezze?
November hónapban, ha járjuk is a temetőket, igyekezzünk a szentek társaságában is járni, hogy akik már a beteljesedett Isten Országában élnek, erősítsék hitünket és odavágyakozásunkat a szentek közösségébe. És végül ne feledkezzünk meg a szenvedő Egyházról, a tisztuló lelkekről, a köztük lévő elhunyt papjainkról. Búcsúnyeréseinkkel segítsük őket, hogy az ő életük is beteljesedjen az Isten Országában.
Fodor András
nyugalmazott püspöki helynök, plébános
Öröm-hír Sajtóiroda/Debrecen-Nyíregyházi Egyházmegye
Az Isteni Irgalmasság Rózsafüzére
Jézus mondta: „Ha ezt az imát haldokló mellett mondják, mérséklődik Isten haragja, és mérhetetlen irgalom veszi körül a lelket“. Az általános ígéret így hangzik: „Úgy tetszik nekem, hogy ez által az ima által mindent megadjak, amire engem kértek, … ha ez megegyezik akaratommal.” Mindaz, ami nem egyezik Isten akaratával, nem jó az embernek sem, főleg örök boldogságára vonatkozóan.
Más helyen ezt mondta Jézus: „E rózsafüzér imádkozásával közelebb hozod Hozzám az emberiséget.”
„Azokat a lelkeket, akik ezt a rózsafüzért imádkozzák, már életükben körülöleli irgalmam, különösen pedig haláluk óráján.”

BEVEZETÉS:
Miatyánk, Üdvözlégy, Hiszekegy.
(Ezután öt tized következik: mindegyik egy nagy és tíz kis szemből áll.)
NAGY SZEMEKRE:
Örök Atya! Felajánlom Neked szeretett Fiadnak, a mi Urunk Jézus Krisztusnak testét és vérét lelkét és istenségét engesztelésül bűneinkért és az egész világ bűneiért.
KIS SZEMEKRE:
Jézus fájdalmas szenvedéséért irgalmazz nekünk és az egész világnak!
BEFEJEZÉSRE (az öt tized után – háromszor):
Szent Isten, szent erős Isten, szent, halhatatlan Isten, irgalmazz nekünk és az egész világnak!
DICSŐSÉGES RÓZSAFÜZÉR
Keresztre – Hiszekegy
Nagy szemre – Miatyánk
3 kis szemre – Üdvözlégy a következő titkokkal:
1. . AKI GONDOLATAINKAT IRÁNYÍTSA
2. AKI SZAVAINKAT VEZÉRELJE
3. AKI CSELEKEDETEINKET KORMÁNYOZZA
DICSŐSÉG
Nagy szemre – Miatyánk
5×10 kis szemre- Üdvözlégy a következő titkokkal:
1. AKI A HALÁLBÓL FELTÁMADOTT
2. AKI A MENNYBE FÖLMENT
3. AKI NEKÜNK A SZENTLELKET ELKÜLDTE
4. AKI TÉGED SZENT SZŰZ A MENNYBE FÖLVETT
5. AKI TÉGED SZENT SZŰZ A MENNYBEN MEGKORONÁZOTT
DICSŐSÉG.
FÁJDALMAS RÓZSAFÜZÉR
Keresztre – Hiszekegy
Nagy szemre – Miatyánk
3 kis szemre – Üdvözlégy a következő titkokkal:
1. AKI ÉRTELMÜNKET MEGVILÁGOSÍTSA
2. AKI EMLÉKEZETÜNKET MEGERŐSÍTSE
3. AKI AKARATUNKAT TÖKÉLETESÍTSE
DICSŐSÉG
Nagy szemre – Miatyánk
5X10 kis szemre – Üdvözlégy a következő titkokkal:
1. AKI ÉRETTÜNK VÉRREL VERÍTÉKEZETT
2. AKIT ÉRETTÜNK MEGOSTOROZTAK
3. AKIT ÉRETTÜNK TÖVISSEL MEGKORONÁZTAK
4. AKI ÉRETTÜNK A KERESZTET HORDOZTA
5. AKIT ÉRETTÜNK KERESZTRE FESZÍTETTEK
DICSŐSÉG.
A Rózsafüzér újra felfedezéséhez ajánlom a Rózsafüzér füzet használatát:
Rozsafuzer-fuzet-bibliai-idezetekkelLetöltés
Fodor András nyugalmazott plébános
Öröm-hír Sajtóiroda/Debrecen-Nyíregyházi Egyházmegye
Rózsafüzér, a lélekre ható gyógyszer
2022.aug.30. 10:52
Szokatlan „találmánnyal” jelentkezett Horváth István Sándor, azaz István atya, aki korábban zalalövői plébánosként, jelenleg a zalaegerszegi Szent Rafael kórház lelkészeként szolgálja Istent és az embereket.
Rózsafüzért ajánl mindenkinek. A sokak által ismert és használt kis tárgy egyediségét az adja, hogy a csomagolása gyógyszeres dobozhoz hasonlít. A füzér fából készült, semmi műanyag, semmi giccs!
Érdekesség, hogy a kartondoboz rejt magában egy „betegtájékoztatót” is, amely részletesen ismerteti az imádkozás célját, az alkalmazás módját, a lehetséges „mellékhatásokat”, valamint azt is, hogy az egyes szemekre melyik imádságot és titkot kell mondani. A leírás alapján azok is könnyen megtanulhatják a rózsafüzér imádkozását, akik számára eddig ez nem volt ismert.
Az ajánlóban szerepel, hogy a rózsafüzér imádkozása javasolt egészséges embereknek, testi- vagy lelki betegségben szenvedőknek, gyermekeknek, fiataloknak, időseknek egyaránt. A javallat szerint minden rózsafüzér-imádságot érdemes valamiért, valakiért felajánlani.
István atya féltő intésként felhívja a figyelem arra is, hogy a rózsafüzér imádkozása nem helyettesíti az orvos által előírt gyógyszereket! Azokat változatlan adagolásban kell alkalmazni!
A kedves ötletesség szívmelengető ajándék lehet szeretteinknek, magunknak, vagy olyan ismerőseinknek, akik billegnek a hit és hitetlenség mezsgyéjén.
A rózsafüzérrel kapcsolatban készült István atyával egy kedves, alig több mint egy perces kisfilm is, ami itt látható: https://www.youtube.com/watch?v=mFKsHnMF4Ck
—————————————————————————————————————–
István atyáról
Az 1969-ben született István atyának nem ez az első szokatlan, vagy inkább újszerű próbálkozása az emberek megszólítására, arra, hogyan forduljanak Isten, az Evangélium felé.
Zalaegerszegen született, a pannonhalmi bencés gimnáziumban érettségizett, Szombathelyen tanult teológiát. 1994-ben szentelték pappá. Az ország több településén szolgált káplánként, plébánosként, püspöki titkárként és a püspöki konferencia titkárságának irodaigazgatójaként. Három évig Rómában egyházjogot tanult, majd Zalalövőre került plébánosnak, 2021. augusztus 1-jétől pedig a zalaegerszegi Szent Rafael kórház lelkésze.
István atya termékeny egyházi író is. Zalalövői plébánosként már mintegy tíz könyve jelent meg. Szerzőként jegyez néhány okostelefonon elérhető elektronikus egyházi kiadványt is. A 2000-es évek derekán kitalálta, hogy e-mailekben küldi el a napi evangéliumot azoknak a híveknek, akik a templomi misékről bármilyen okból lemaradnak. Azóta több operációs rendszerre is kifejlesztette szolgáltatását, a naponta küldött Napi e-vangéliumra is roppant könnyű feliratkozni, csupán egy „Evangélium feliratkozás” üzenetet kell elküldeni a katolikus.hu címre.
Érdemes kipróbálni és olvasni, csak gazdagodhatunk vele.
B. A.
A rózsafüzér jót tesz a szívnek
A rózsafüzér imádkozása közben minden katolikus hívő érzi, hogy megkönnyebbül a lelke, most azonban tudományosan megállapították, hogy a rózsafüzér jót tesz a szívnek. Azt eddig is tudták, hogy a jóga gyakorlatok a szervezetben nyugalmat idéznek elő, de hogy a rózsafüzér imádkozása szabályozza a lélegzést és a szívverést, azt csak most bizonyították be tudományosan. Az erre vonatkozó közlés nem kisebb forrásból, mint a tekintélyes British Medical Journalból származik.
A milánói Corriere della Sera napilap egész oldalas cikkben számol be a felfedezésről. A kutatás Luciano Bernardi professzor kezdeményezésére, a páviai egyetemen indult meg, az oxfordi Radcliffe és a firenzei Santa Mária Nuova kórházak, valamint a lengyelországi gdanski egyetem közreműködésével, egészséges szervezetű önkéntesek segítségével. A kutatók figyelmét az a felfedezés keltette fel, hogy a rózsafüzér elimádkozása során a percenkénti önkéntelen 14 lélegzetvétel 6-ra csökken.
Gyakorlatilag a rózsafüzér imádsággal a lélegzés szinkronba kerül a szívdobogással és a vérkeringéssel – jelentette ki Simoné Cencetti doktor, a firenzei Santa Mária Nuova kórház belgyógyásza, a kutatómunkáról írt beszámolóban. A kísérletben részt vett önkéntesek lelassult szívverését elektrokardiogram jelezte, vérnyomásukat pedig szabályos időközökben mérték. Az orvostudományban eddig nem remélt eredményeket érhetnek el a rózsafüzér imádkozásával, elsősorban olyan szívbetegeknél, akik szívverését csak gyógyszerek alkalmazásával tudták szabályozni – mondotta a milánói Seregno kórház kardiológus főorvosa.
A kutatásról beszámoló Corriere della Sera cikke végül megemlíti, hogy a rózsafüzér imádságának alapformáját a keresztes lovagok terjesztették el Európában, akik az araboktól vették át azt, azok pedig még korábban a tibeti buddhista szerzetesektől és a hindu jógiktól tanulták.
AZ ISTENI IRGALMASSÁG RÓZSAFÜZÉR
EEzt az imádságot Jézus Vilniusban, 1935-ben diktálta le Fausztina nővérnek. A következő kinyilatkoztatásokban megmutatta értékét és hathatóságát, és hozzáfűzte ígéreteit.Ebben az imában felajánljuk az Atyaistennek Jézus Krisztus „Testét és Vérét, Lelkét és Istenségét”, egyesülünk az Ő keresztáldozatával, amelyet a világ megváltásáért vállalt. Amikor fölajánljuk az Atyaistennek az ő „szeretett Fiát”, a legerősebb motívumhoz folyamodunk, hogy meghallgatást nyerjünk. Saját magunkért és az egész világért könyörgünk.A „nekünk” az imádkozót jelenti és mindazokat, akikért az imádkozó szeretne, vagy köteles imádkozni.Azonban az „egész világ” az minden ember, aki a földön él és a tisztítótűzben szenvedő lelkek.Amikor e rózsafüzér szavaival imádkozunk, az irgalmasság cselekedetét gyakoroljuk, amely – a bizalom mellett – a kegyelmek elnyerésének nélkülözhetetlen feltétele.”Úgy tetszik nekem – ígérte Jézus – hogy megadjak mindent, amit ezzel az imával kérnek tőlem” (N 1541) és hozzátette: „ha az (….) megegyezik akaratommal” (1731)A részletes ígéretek a halál órájára vonatkoznak: a boldog és nyugodt halál kegyelmét jelentik. Ezt a kegyelmet nemcsak azok kérhetik, akik bizalommal és kitartóan imádkozzák a rózsafüzért, hanem a haldoklók is, akik mellett mások e rózsafüzér szavaival imádkoznak.”A papok – mondta Jézus – úgy fogják a bűnösöknek ezt nyújtani, mint az utolsó mentőövet. Ha csak egyszer is elimádkozza valaki, legyen bár a legmegátalkodottabb bűnös, elnyeri végtelen irgalmam kegyelmét (N 687). Legalább egyszer, de olyan hozzáállással, amely egyezik az ima tartalmával, elsősorban hittel, bizalommal és alázattal, valamint őszinte és mély bűnbánattal.
2022.JANUÁR
Egyed Bernadett Rita OP: A rózsafüzérről mindenkinek
KULTÚRA – 2022. január 29., szombat | 15:11
A szerző domonkos rendi szerzetesnővér, könyvében bemutatja a rózsafüzér imádságot mindazoknak, akik most találkoznak vele először, vagy még kezdők a lelki életben. Ám hasznos lehet azoknak is, akik régóta nem imádkozták a szentolvasót.
Rita nővér kiemeli: a keresztény lelki élet három imamódja jelenik meg a rózsafüzér imádságban, így a szóbeli ima, az elmélkedés és a szemlélődés. A szentolvasó olyan összetett imaforma, amelyben ezek a megnyilvánulások az imádság három árnyalatát tárják elénk. Az Istenhez fordulásunkban sokféleképpen fejezhetjük ki magunkat, éppen úgy, ahogyan a hétköznapi életben embertársainkkal kapcsolatban is. Mindegyik imamód rendelkezik valamilyen egyedi jellegzetességgel, ám közös pontként lelhető fel az imádság, ami jelen esetben a rózsafüzér ima.
A szóbeli ima, az elmélkedés és a szemlélődő imádság átjárják egymást, közösen léteznek benne.
A rózsafüzér lehet imádság, paraliturgikus szertartás, ájtatossági gyakorlat.
A könyv írója történeti áttekintésében emlékeztet rá: a rózsafüzér egyik sajátossága, hogy az imák ismétlődnek benne. Ennek eredete egészen a remetékig nyúlik vissza, akik a nap folyamán többször ismételgették az Úr imáját, a Miatyánkot. Remete Szent Pálról feljegyezték a kortársai, hogy az imák számlálására magokat vagy apró köveket használt. Remete Szent Antalról pedig úgy tudjuk, csomózott zsinórja volt. A rózsafüzér elnevezést egyrészt egy XIII. századi legendához kötik, melyben megemlítenek egy Szűz Máriát tisztelő embert, aki gyakran rózsákból font koszorúval díszítette a Szűzanya szobrát. Egy látomásban üzenetet kapott a Szűztől: inkább imádkozza el ötvenszer az Üdvözlégyet, mert az imák a Szűzanya kezében rózsákká változnak, amiből ő maga fonja a legszebb rózsakoszorút.
A rózsa a keresztény szimbolikában Szűz Mária virága, a koszorú pedig az örök életet jelképezi.
A XV. század második felében a Domonkos-rendi Alanus de Rupe (1428–1475) írt le egy Szent Domonkoshoz fűződő legendát. A Szűzanya egy rózsafüzért nyújtott át Szent Domonkosnak, hogy az eretnekek elleni küzdelemben segítségére legyen. A későbbi pápák tőle eredeztetik a szentolvasó imádságot.
Rita nővér leszögezi: a rózsafüzér kemény munka, abban az értelemben is, hogy kitartásra nevel. Gyakran valóban monotonná válhat az ima, mégis ki kell benne tartanunk. „Kitartunk, mert másnak talán segíthetünk vele, Jézus elé vihetjük az ügyét. Igen, a rózsafüzér imádság kitartásra ösztönöz, fegyelemre és összpontosításra tanít. Megtanít arra, hogy figyeljek a másik emberre, a saját magam jelzéseire, de főként Márián keresztül Jézus Krisztusra, aki az egyedüli utunk az Atyához. A rózsafüzér elvezet minket Istenhez, ha hagyjuk, hogy kézen fogjon bennünket a Boldogságos Szűz. Ő megtanít bennünket az igazi imádságra.”
Azzal a kifogással kapcsolatban, hogy a rózsafüzér túl hosszú, elimádkozására nincs időnk, a szerző kifejti: mindennap vannak olyan időszakok az életünkben, amikor nem csinálunk semmit, pedig az üresjáratokban éppen imádkozhatnánk is. A rózsafüzér „remek ima, mert bárhol és bármikor végezhető”. Nincs időhöz, helyhez kötve, imádkozhatjuk a csendes, üres templomban, de a zsúfolt buszon vagy metrón utazva is. Sőt vezetés vagy főzés, takarítás, vasalás közben is. „A tevékenység és a rózsafüzér ritmusa képes nagyon hamar összhangba kerülni, ami segítheti az imádkozást. A mindennapi tevékenységben Istenre gondolok, általa megszentelődöm, így ekkor is Jézussal vagyok. Az így létrejött imádságban a profán tevékenység mintegy megszentelődik.”
Természetesen mint minden fohászt, a rózsafüzér imádságot is felajánlhatjuk valamilyen szándékra: „a családban vagy a környezetünkben mindig akad olyan ember, helyzet, akiért vagy amiért imádkozhatunk”. Merjünk kérni, és kérjük Istentől azt, ami embertársunk számára a legjobb.
Szemlélhetjük imádkozás közben Jézus, a Szűzanya, a Szent Család, valamelyik szent képét, vagy a titkokat ábrázoló jeleneteket. Ha valakinek van kedve és érzéke hozzá, le is rajzolhatja vagy festheti azt, amit elképzelt. Mivel a rózsafüzér imádsághoz sok szent, pápa, teológus írt elmélkedéseket, ezeket bátran olvasgathatjuk, a magunk tempója szerint. Az elmélkedéseket forgathatjuk magunkban, vagy tovább is gondolhatjuk. A rózsafüzér imádságban mint „máriás” imádságban egyszerű közvetlenséggel szólhatunk Szűz Máriához, ahogyan azt Lisieux-i Kis Szent Teréz tette egyik versében:
„Amikor az életeden elmélkedem, a szent evangéliumban rád merek nézni és közeledni merek hozzád. Nem nehéz elhinnem, hogy a gyermeked vagyok, mert azt látom, hogy halandó vagy és úgy szenvedsz, mint én.”
A kötet szerzője, ismertetve a rózsafüzér történetét, különböző fajtáit, felhívja a figyelmünket: „A Szűzanyához való fordulás nem térít el Jézustól, éppen ellenkezőleg. Minél jobban követjük őt, annál inkább közelebb kerülünk Fiához. A rózsafüzér imádság a Szent Szűz iránti helyes tiszteletre oktat, a fohászokban őhozzá fordulunk.”
Grignon Szent Lajos írta: „Ahhoz, hogy Istenhez felemelkedjünk és vele egyesüljünk, ugyanazt az eszközt kell használnunk, melyet ő választott, hogy hozzánk leszálljon, emberré legyen és velünk kegyelmeit eszközölje. Ez az eszköz a Szent Szűz tökéletes tisztelete.”
Egyed Bernadett Rita OP: A rózsafüzérről mindenkinek
Új Ember Kiadványok – Magyar Kurír
Egyed Bernadett Rita OP A rózsafüzérről mindenkinek című kötete megvásárolható az Új Ember könyvesboltban (Budapest, V. kerület, Ferenciek tere 7–8. Nyitvatartás: hétfő, kedd, csütörtök, péntek 9–17 óráig; szerda 10–18 óráig) vagy megrendelhető az Új Ember online könyváruházban.
Szerző: Bodnár Dániel
Magyar Kurír
A Szent Rózsafüzér imájának hatalma van az egész föld felett. Imádkozzunk, hogy megmentsük a világot a veszteségtől. Uram, segíts rajtunk!
OKTÓBERBEN ÍGY KÖSZÖNTLEK DRÁGA ÉDES SZŰZ ANYÁMRÓZSAFÜZÉRT IMÁDKOZVA HOZZÁD SZÓL AZ ÉN IMÁMHOZZÁD REPES AZ ÉN LELKEM SZERETLEK DRÁGA MÁRIÁMARRA KÉRLEK TÉGED SZÉPEN HALLGASD MEG AZ IMÁM :O MÁRIA ÉDESANYÁNK ELJÖTT MÁR A TE ÓRÁD CSAK EGY SZÓT SZÓLJ SZENT FIADNÁL S MEG MENEKÜL A VILÁG RÓZSAFÜZÉRKIRÁLYNŐJE LÉGY A VILÁG MEG MENTŐJE AJÁNLJ MINKET SZENT FIADNAK FATIMAI SZŰZANYA ÁMEN
Pozsonyi Ágnes: Ima Rózsafüzér Királynéjához
Rózsafüzér Királynéja,sajgó szívek gyógyítójamost hozzád imádkozunk -Légy Fiadnál szószólónk!Szentolvasó minden szemereményünknek igazgyöngye!Te megértő vagy Szent Anyánk,palástodat borítsd ránk!Kölcsönözd hű lelkületed,alázatod, szelídséged!Szent Jegyesed küldjed el!Jó Atyánkkal békíts meg!Ámen




Dicsértessék a Jézus Krisztus!
Jó reggelt kívánok mindenkinek!🤗
Ma a Világosság szentolvasó titkait imádkozzuk közösen!
Az első három Üdvözlégyben:
1. Aki megtisztítson minket
2. Aki lelkünk békéjét megőrizze
3. Aki a Szentségekben megerősítsen
1.Aki a Jordán vizében megkeresztelkedett.
2. Aki a kánai menyegzőn kinyilvánitotta isteni erejét.
3. Aki meghírdette Isten országát.
4. Aki a Tábor hegyén megmutatta isteni dicsőségét.
5. Aki az Eucharisztiában nekünk adta önmagát
Az Atya a Fiú és a Szentlélek nevében
Hiszek Egy Istenben, mindenható Atyában,mennynek és földnek Teremtőjében.És Jézus Krisztusban, az Ő egyszülött Fiában,a mi Urunkban; aki fogantatott Szentlélektől,
született Szűz Máriától; szenvedett Poncius Pilátus alatt; megfeszítették, meghalt és eltemették.Alászállt a poklokra, harmadnapon feltámadt
a halottak közül; fölment a mennybe,ott ül a mindenható Atyaisten jobbján;onnan jön el ítélni élőket és holtakat.Hiszek Szentlélekben. Hiszem a katolikus
Anyaszentegyházat; a szentek közösségét,a bűnök bocsánatát; a holtak feltámadását és az örök életet.
Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a te neved;jöjjön el a te országod;legyen meg a te akaratod, amint a mennyben,
úgy a földön is. Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma;és bocsásd meg vétkeinket,miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek;és ne vígy minket kísértésbe,de szabadíts meg a gonosztól!(Mert tiéd az ország, a hatalom és a dicsőség mindörökké.)
1. Üdvözlégy Mária kegyelemmel teljes az Úr van teveled áldott vagy te az asszonyok között és áldott a te méhednek gyümölcse Jézus ….
Aki megtisztítson minket
Asszonyunk Szűz Mária Istennek Szent Anyja imádkozzál érettünk bűnösökért most és halálunk óráján.
2. Üdvözlégy Mária kegyelemmel teljes az Úr van teveled áldott vagy te az asszonyok között és áldott a te méhednek gyümölcse Jézus ….
Aki lelkünk békéjét megőrizze
Asszonyunk Szűz Mária Istennek Szent Anyja imádkozzál érettünk bűnösökért most és halálunk óráján.
3. Üdvözlégy Mária kegyelemmel teljes az Úr van teveled áldott vagy te az asszonyok között és áldott a te méhednek gyümölcse Jézus ….
Aki a Szentségekben megerősítsen
Asszonyunk Szűz Mária Istennek Szent Anyja imádkozzál érettünk bűnösökért most és halálunk óráján.
Dicsőség az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek, miképpen kezdetben, most és mindörökké.
Ó Jézusom bocsásd meg bűneinket, ments meg minket a pokol tűzétől, és vidd a mennybe a lelkeket különösen azokat, akik legjobban rászorúlnak irgalmadra.
A Rózsafüzér (Szentolvasó) imádkozásának módja
1. A keresztre (1) egy Hiszekegy-et kell imádkozni.
HISZEK AZ EGY ISTENBEN, mindenható Atyában, mennynek és földnek Teremtőjében,
És Jézus Krisztusban, az Ő egyszülött Fiában, a mi Urunkban;
ki fogantatott Szentlélektől, született Szűz Máriától;
szenvedett Poncius Pilátus alatt; megfeszítették, meghalt és eltemették;
Alászállt a poklokra, harmadnapon feltámadt a halottak közül; fölment a mennybe, ott ül a mindenható Atyaisten jobbján;
onnan jön el ítélni élőket és holtakat.
Hiszek Szentlélekben.
Hiszem a katolikus Anyaszentegyházat;
a szentek közösségét,
a bűnök bocsánatát;
a test feltámadását
és az örök életet.
2. A nagy, különálló (öreg) szemekre (2,5,8,11,14,17) egy-egy Miatyánk következik.
Mi Atyánk, aki a Mennyekben vagy,
szenteltessék meg a Te neved;
jöjjön el a Te országod;
legyen meg a Te akaratod,
amint a Mennyben, úgy a földön is;
mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma;
és bocsásd meg a vétkeinket,
miképpen mi is megbocsátunk
az ellenünk vétkezőknek;
és ne vígy minket a kísértésbe,
de szabadíts meg a gonosztól.
3. A kisebb, csoportos (tábla) szemekre (3,6,9,12,15,18) imádkozzuk az Üdvözlégyeket.
Üdvözlégy Mária, kegyelemmel teljes, az Úr van Teveled, áldott vagy Te az asszonyok között, és áldott a Te méhednek gyümölcse, Jézus.
(titok)
Asszonyunk Szűz Mária, Istennek szent Anyja, imádkozzál érettünk, bűnösökért, most és halálunk óráján.
4. Minden tized után (4,7,11,13,16,19) következik egy-egy Dicsőség és Fatimai fohász
Dicsőség az Atyának és Fiúnak és Szentlélek Istennek, miképpen kezdetben, most és mindörökké.
Ó Jézusom, bocsásd meg bűneinket, ments meg minket a pokol tüzétől! Vidd a mennybe a lelkeket, különösen azokét, akik legjobban rászorulnak irgalmadra.
Az Üdvözlégyek között titkokat mondunk
Ö R V E N D E T E S
( hétfőn és szombaton imádkozzuk)
A bevezető három Üdvözlégyre:
1. aki hitünket növelje,
2. aki reményünket erősítse,
3. aki szeretetünket tökéletesítse.
A tizedekre:
1. akit te, Szent Szűz a Szentlélektől fogantál;
2. akit te, Szent Szűz, Erzsébetet látogatván hordoztál;
3. akit te, Szent Szűz a világra szültél;
4. akit te, Szent Szűz a templomban bemutattál;
5. akit te, Szent Szűz a templomban megtaláltál.
F Á J D A L M A S
( kedden és pénteken imádkozzuk )
A bevezető három Üdvözlégyre:
1. aki értelmünket megvilágosítsa,
2. aki emlékezetünket megerősítse,
3. aki akaratunkat tökéletesítse.
A tizedekre:
1. aki érettünk vérrel verejtékezett;
2. akit érettünk megostoroztak;
3. akit érettünk tövissel koronáztak;
4. aki érettünk a keresztet hordozta;
5. akit érettünk keresztre feszítettek.
D I C S Ő S É G E S
( szerdán és vasárnap imádkozzuk )
A bevezető három Üdvözlégyre:
1. aki gondolatainkat irányítsa,
2. aki szavainkat vezérelje,
3. aki cselekedeteinket kormányozza.
A tizedekre:
1. aki a halálból feltámadott;
2. aki a mennybe fölment;
3. aki nekünk a Szentlelket elküldte;
4. aki téged, Szent Szűz, a mennybe fölvett;
5. aki téged, Szent Szűz, a mennyben megkoronázott.
V I L Á G O S S Á G
( csütörtökön imádkozzuk )
A bevezető három Üdvözlégyre:
1. aki elménket megvilágosítsa,
2. aki vágyainkat megtisztítsa
3. aki életünket megszentelje.
A tizedekre:
1. aki értünk a Jordánban megkeresztelkedett;
2. aki nekünk a Kánai menyegzőn kijelentette önmagát;
3. aki Isten országának a meghirdetésekor meghívott minket a megtérésre;
4. aki tanítványai előtt színében elváltozott;
5. aki nekünk az eukarisztiát elrendelte.
Hogyan imádkozzuk a rózsafüzért? – Tíz tanács II. János Pál pápától
II. János Pál pápa 2002. október 16-i keltezéssel adta ki Rosarium Virginis Mariae kezdetű, a rózsafüzérről szóló apostoli levelét. Ebben konkrét, gyakorlati tanácsokat fogalmaz meg a rózsafüzér imádkozásának módjával kapcsolatban.
1. A rózsafüzér célja: Krisztus arcának szemlélése
„Krisztus arcára szegezni a tekintetet, fölismerni a misztériumot […] Krisztus minden tanítványának feladata, tehát a miénk is. Miközben ezt az arcot szemléljük, kitárulunk a szentháromságos élet misztériumának befogadására, hogy mindig újra megtapasztaljuk az Atya szeretetét, és örvendjünk a Szentlélek örömével.” (9)
„… a rózsafüzér a feszületre irányul: tőle indul és hozzá érkezik, mint maga az imádkozás is. Hiszen Krisztusban összpontosul a hívők élete és imádsága. Minden belőle indul ki, minden feléje irányul, minden általa jut el a Szentlélekben az Atyához.” (36)
2. Jézus neve
„Az Üdvözlégy súlypontja, mintegy fordulópont a két rész között: Jézus neve. Olykor, ha sietve imádkozzuk, ez a súlypont eltűnik, s vele együtt elvész a kapcsolat is Krisztusnak azzal a titkával, amelyikről éppen elmélkedünk. […] Jézus nevét – az egyetlen nevet, amelyben az üdvösség reménye nekünk adatott (vö. ApCsel 4,12) – a Szentséges Anya nevével együtt ismételgetni, s mintegy engedni, hogy Mária sugallja nekünk ez a nevet, a hasonulásnak olyan útja, mely egyre mélyebbre bevezet Krisztus életében.” (33)
3. A rózsafüzér megértése
„A rózsafüzér megértéséhez el kell mélyülni a szeretet sajátos lelki dinamikájában.” (26)
4. A csend
„Az odahallgatás és az elmélkedés a csendből táplálkozik. Jó, ha a titok kimondása és a Szentírás szavai után megfelelő időre megállunk, hogy tekintetünket a szemlélendő titokra szegezzük, mielőtt elkezdjük a szóbeli imát. A csend értékének újrafölfedezése az egyik titka az elmélkedés és a szemlélődés gyakorlásának.” (31)
5. Rózsafüzér és Szentírás
„… a rózsafüzér nem helyettesíti a lelki olvasmányt (lectio divina), épp ellenkezőleg, föltételezi és elősegíti azt. […] A rózsafüzérben szemlélt titkok […] által a lélek könnyen utakat találhat az egész evangéliumhoz, főként ha a rózsafüzért a tartós összeszedettség különleges állapotában imádkozzák. […] Annak érdekében, hogy az elmélkedés szentírási alapot kapjon és mélyebb lehessen, hasznos, ha a titok kimondása után fölolvasnak egy, a körülményeknek megfelelő rövidebb-hosszabb szentírási részt. Az egyéb emberi szavak ugyanis soha nem érik el a sugalmazott szavak sajátos hatékonyságát. Ezeket ugyanis azzal a bizonyossággal hallgatjuk, hogy Isten szava, mely a ma számára, az »én számomra« hangzik el.” (29–30)
6. Hogyan imádkozzuk a rózsafüzér titkait?
„Az örvendetes titkokról való elmélkedés a keresztény öröm végső indítékaival és mélységes tartalmával való találkozás.” (20)
„A világosság titkainak mindegyike a Jézus személyében immár elérkezett Ország kinyilatkoztatása. […] Kánában Mária ajkán hangzik föl és egy nagy anyai intelemmé válik, melyet minden idők Egyházához intéz: »Tegyétek meg, amit nektek mond!« (Jn 2,4) Ez az intelem jól bevezeti Krisztus nyilvános élete során mondott szavait és jeleit, és a világosság minden titka számára máriás hátteret ad.” (21)
„A fájdalmas titkok segítik a hívőt abban, hogy átélje Jézus halálát – ott állva a kereszt alatt Mária mellett –, s hogy vele együtt merüljön el Isten ember iránti szeretetének mélységében, s érezze meg e szeretet egész újjáteremtő erejét.” (22)
A dicsőséges titkok „a hívőt arra késztetik, hogy lépjen túl a passió sötétségén, és tekintetét a föltámadásban és a mennybemenetelben szegezze Krisztus dicsőségére. Miközben a keresztény lélek a Föltámadottat szemléli, fölfedezi hitének indokait (1Kor 15,14).” (23)
7. Miatyánk, Dicsőség
„A Miatyánk mintegy alapja az Üdvözlégyek ismételgetése által kibontakozó krisztologikus-máriás elmélkedésnek, és a titokról való elmélkedést egyházi tapasztalattá teszi akkor is, ha egyedül végzik.” (32)
„Fontos, hogy a Dicsőség mint a szemlélődés csúcspontja tudatos legyen a rózsafüzérben. Nyilvános imádkozás esetén énekelni is lehetne, hogy megfelelő hangsúlyt kapjon ez a minden keresztény imádságra jellemző távlat.” (34)
8. A rózsafüzér befejezése
„A rózsafüzér végén a pápa szándékára imádkozunk, hogy az imádkozó lélek tekintete kitáguljon az egész Egyház szükségleteire.”
„… a lélek szükségét érzi, hogy a rózsafüzér végéhez, melynek során annyira érezte Mária anyai segítségét, a Szent Szűz dicséretét fűzze, akár a Salve Reginát, akár a loretói litániát. A belső út megkoronázása ez, melyen a hívő eleven kapcsolatba került Krisztus és az ő Szentséges Anyja titkával.” (37)
9. Időbeli eloszlás
„… a heti beosztás lelki sajátosságot ad az egyes napoknak, a liturgiához hasonlóan, mely az év egyes szakaszait tudja megszínezni. A mai gyakorlat szerint a hétfő és a csütörtök az örvendetes titkok napja, a kedd és a péntek a fájdalmas titkoké, a szerda, a szombat és a vasárnap a dicsőséges titkoké. Hova lehetne beilleszteni a világosság titkait? […] a szombat hagyományosan a Mária-tisztelet napja, tanácsolhatónak látszik, hogy csütörtökről kerüljenek át az örvendetes titkok szombatra, s az így szabaddá vált csütörtök lehetne a világosság titkainak napja.”
„… arra kell ügyelni, hogy a rózsafüzért mindig szemlélődésnek tekintsék és ekként végezzék. Ezáltal, mintegy a liturgia kiegészítéseként, a keresztény hét – melynek sarkpontja a vasárnap, a feltámadás napja – a Krisztus élete titkain keresztül vezető úttá válik, s maga Krisztus az idő és történelem Uraként jelenik meg tanítványai életében.” (38)
10. „Bízd az Úrra minden gondodat”
„… a Megváltó szent emberségével való találkozásba vigyük magunkkal gondjainkat, bajainkat, munkánkat, terveinket, mindazt, ami az életünket jelenti. »Bízd az Úrra minden gondodat, és Ő gondoskodni fog rólad« (Zsolt 55,23). A rózsafüzérrel elmélkedni azt jelenti, hogy gondjainkat rábízzuk Krisztus és az Ő Anyja irgalmas szívére.” (25)
+1 tanács Boldog VI. Pál pápától
„A rózsafüzér mondása természete szerint nyugodt, szinte késleltetetten lassú ritmust igényel, ami elősegíti az imádkozóban az elmélkedést az Úr élete misztériumairól, melyeket annak szívén keresztül lát, aki a legközelebb állt az Úrhoz, s melyekből elmondhatatlan gazdagság fakad.” (12)
„A rózsafüzér nagyon kedves imádságom. Csodálatos imádság! Csodálatos az egyszerűsége és a mélysége (…). Ugyanis az Üdvözlégy Mária szavainak mondása közben elvonulnak lelki szemeink előtt Jézus Krisztus életének fő eseményei. […] s eleven közösségbe kapcsolnak Jézussal – mondhatnánk – az Ő Anyjának szívén keresztül. Ugyanakkor szívünk belefoglalhatja a rózsafüzér e tizedeibe mindazt, ami egy személy, a család, a nemzet, az Egyház és az emberiség életét alkotja. Az egyéni gondokat, a felebarát, s különösen a hozzánk, a szívünkhöz közelebb állók gondjait. Így a rózsafüzér egyszerű imádsága adja az emberi élet ritmusát.”
(Szent II. János Pál pápa)
Forrás
II. János Pál: Rosarium Virginis Mariae
Magyar Kurír

KEZDETRE ÉS A VÉGÉRE: Úr Jézus, irántad való szeretetből, a bűnösök megtéréséért, és a megbántások engesztelésére, amelyeket Szűz Mária Szeplőtelen Szíved ellen elkövetnek.IMASZÁNDÉKUNK:kegyelmes Uraunk, Szeretett Jézusunk, Kérlek/kérünk tedd éhessé gyenge szívünket Igédre, Mária Jézus Egyszívben egyesült eleven szívszereted befogadására…Üdvözlégy Királynő Üdvözlégy, Királynő, irgalmasság Anyja, életünk, édességünk, reménységünk, üdvözlégy!Hozzád kiáltunk, Évának számkivetett fiai.Hozzád sóhajtunk sírva és zokogva e siralom völgyéből.Ezért tehát, szószóló jó Anyánk, sugaraidkönyörületes szemednek fordítsad felénk!Fordítsd reánk tehát, Szószólónk, irgalmas szemedet,és a számkivetés után mutasd meg nekünk Jézust, méhednek áldott gyümölcsét, ó irgalmas, ó kegyes, ó édes Szűz Mária!Imádkozzál érettünk, Istennek szent Anyja, hogy méltók lehessünk Krisztus ígéreteireAz örvendetes olvasó titkai (hétfőn és szombaton)1. Akit te, Szent Szűz a Szentlélektől fogantál. (Alázat)2. Akit te, Szent Szűz Erzsébetet látogatván hordoztál. (Szeretet)3. Akit te, Szent Szűz a világra szültél. (Szegénység)4. Akit te, Szent Szűz a templomban bemutattál. (Engedelmesség)5. Akit te, Szent Szűz a templomban megtaláltál. (Jámborság)

KEZDETRE ÉS A VÉGÉRE: Úr Jézus, irántad való szeretetből, a bűnösök megtéréséért, és a megbántások engesztelésére, amelyeket Szűz Mária Szeplőtelen Szíved ellen elkövetnek.IMASZÁNDÉKUNK:kegyelmes Uraunk, Szeretett Jézusunk, Kérlek/kérünk tedd éhessé gyenge szívünket Igédre, Mária Jézus Egyszívben egyesült eleven szívszereted befogadására…Üdvözlégy Királynő Üdvözlégy, Királynő, irgalmasság Anyja, életünk, édességünk, reménységünk, üdvözlégy!Hozzád kiáltunk, Évának számkivetett fiai.Hozzád sóhajtunk sírva és zokogva e siralom völgyéből.Ezért tehát, szószóló jó Anyánk, sugaraidkönyörületes szemednek fordítsad felénk!Fordítsd reánk tehát, Szószólónk, irgalmas szemedet,és a számkivetés után mutasd meg nekünk Jézust, méhednek áldott gyümölcsét, ó irgalmas, ó kegyes, ó édes Szűz Mária!Imádkozzál érettünk, Istennek szent Anyja, hogy méltók lehessünk Krisztus ígéreteireAz örvendetes olvasó titkai (hétfőn és szombaton)1. Akit te, Szent Szűz a Szentlélektől fogantál. (Alázat)2. Akit te, Szent Szűz Erzsébetet látogatván hordoztál. (Szeretet)3. Akit te, Szent Szűz a világra szültél. (Szegénység)4. Akit te, Szent Szűz a templomban bemutattál. (Engedelmesség)5. Akit te, Szent Szűz a templomban megtaláltál. (Jámborság)