AZ ISTENI IRGALMASSÁG RÓZSAFÜZÉRE…
Imádkozzuk eggyütt: köszönöm !
BEVEZETÉS:
Miatyánk…
Üdvözlégy…
Hiszekegy…
NAGY SZEMEKRE:
Örök Atya! Felajánlom Neked szeretett Fiadnak, a mi Urunk Jézus Krisztusnak testét és vérét lelkét és istenségét engesztelésül bűneinkért és az egész világ bűneiért.
KIS SZEMEKRE:
Jézus fájdalmas szenvedéséért irgalmazz nekünk és az egész világnak!
BEFEJEZÉSRE (az öt tized után – háromszor):
Szent Isten, szent erős Isten, szent, halhatatlan Isten, irgalmazz nekünk és az egész világnak!
Végén:
Könyörögjünk! Urunk Jézus Krisztus! Áldj meg és védj meg minden jóakaratú embert ezen a világon. És mindazoknak, akik távol állnak tőled, adj jóakaratot. Indítsd őket az igazság keresésére, és segítsd őket, hogy Téged megtaláljanak, megismerjenek, megszeressenek és soha el ne hagyjanak. Engedd, kérünk, hogy a Te végtelen irgalmasságoddal találkozzanak, mielőtt igazságoddal kellene szembesülniük.
… Jézus, aki téged, Szent Szűz, a mennyben megkoronázott (Jel 12,1) – Elmélkedés a Szent László Imaszövetség 2024. novemberi rózsafüzér titkáról
Erre a titokra csak a fent jelzett szentírási részben találunk utalást. A KEK (Katolikus Egyház Katekizmusa) 966. pontja a II. Vatikáni Zsinat Lumen Gentium (Nemzetek Világossága) dogmatikus konstitúciójának 59. pontját idézve említi a megkoronázást.
„Végül a Szeplőtelen Szüzet, aki mentes maradt az eredeti bűn minden szennyétől, földi életének végeztével az Úr testben és lélekben fölvitte a mennybe,… és a mindenség királynőjévé magasztalta, hogy tökéletesebben hasonuljon Fiához, az uralkodók Urához, a bűn és a halál legyőzőjéhez.” (LG 59)
A bevezető titkokhoz készített ima, reggelenkénti elmondásáról ebben a hónapban se feledkezzünk meg.
Pl. Megdicsőült Krisztusom! Irányítsd gondolataimat az általad küldött Szentlélek vezetésével, hogy a földi dolgokról is az odafönt valókra figyelve gondolkodjak. Te vezéreld szavaimat, hogy azokon mindig átragyogjon a te dicsőséged fénye. Kormányozd cselekedeteimet, hogy azok mindig szinkronban legyenek az általad irányított gondolataimmal, és az általad vezérelt szavaimmal.
Elmélkedés
Az Imaszövetség megalapítása óta immár harmadszor érkezünk el a teljes rózsafüzér utolsó tizedéhez. A dicsőséges olvasóval már harmadszor elmélkedünk, szemlélődünk a mennyek országá(ban)ról. Novemberi elmélkedésünkben egy nagy ívvel kapcsoljuk össze az örvendetes olvasó első- és a dicsőséges olvasó utolsó titkát. Szemléljük a szolgálólányból lett Mennynek Királyné Asszonyát.
Az ív, amely összeköti ezt a két „pólust”, az újszövetségi üdvtörténet a Szűzanya „szemével” nézve. Ez az üdvtörténet Jézus, a Szűzanya, és a szentek számára már egy beteljesedett egész, a számunkra még folyamatban van, úton vagyunk a beteljesedés felé. A dicsőséges olvasó titkait úgy szemléljük, mint a három kiválasztott tanítvány, akiknek Jézus a Tábor hegyén megmutatta Isteni dicsőségét. Még nem vagyunk „ott”, de felhevíti a szívünket azoknak a látása, szemlélése, akik már ott vannak, és (nem is tudjuk, hogy mit) Péterrel mondjuk, Uram, jó nekünk itt lenni! Jó nekünk, már itt a földön gyakran szemlélni a mennyei dolgokat, hogy az életünk súlypontja lassan oda tevődjön át.
Ugyanakkor tudatosítanunk kell, hogy a „képek”, amiket szemlélünk, emberi „képalkotások”, mert a megdicsőült állapotról (Istenről a maga valóságában, a szentekről, köztük Szűz Máriáról) „élő kép” látására a mi szemünk képtelen. Jézus tudta ezt, ezért a mennyek országának szemléltetésére mindig evilági hasonlatokat, képeket használt. Amikor képet alkotunk Jézus mennybemeneteléről, az Atya jobbján üléséről, Szűz Mária mennybeviteléről, és mennyben való megkoronázásáról – ez nem önámítás, hanem értelmünk, „látásunk” korlátainak beismerése, hogy most még csak tükörben, homályosan látunk, akkor majd színről színre, most még csak töredékes a tudásunk –, akkor majd úgy ismerünk, ahogyan minket is ismernek. Itt a földön, az odafönt valókra tekintve nyugodtan szemlélhetjük mennyei édesanyánkat díszes koronával a fején, ha pedig majd levetjük látásunk földi korlátjait és „élő képben” tárul elénk a megdicsőült élet, akkor látni fogjuk őt, fején az igaz élet koronájával (2Tim 4,8), amit Jézus azoknak ígért, akik mindenki szolgájaként akartak elsők lenni (Mk 10,44).
Ebben a hónapban, amely a Mindenszentek ünnepével kezdődik, a Mennynek Királyné Asszonyát szemlélve olyan hivatásokért imádkozunk, akik úgy fogadják meghívásukat, mint Mária Názáretben, és olyan hűségesen kitartanak Jézus szolgálatában, mint Mária a kereszt alatt, és az utolsó vacsora termében a tanítványokkal együtt a Szentlelket várva.
Fodor András
nyugalmazott püspöki helynök, plébános
Öröm-hír sajtóiroda/Debrecen-Nyíregyházi Egyházmegye
KEDVES TESTVÉREK IMÁDKOZZUK EL
A SZERETETLÁNG RÓZSAFŰZÉR– t.
( szeretettel; közössen)
A keresztre:
Isteni Megváltónk Öt Szent Sebe tiszteletére ötször vetünk egymás után keresztet, mély áhítattal: Az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében.
A nagy szemekre:
Szűz Mária Fájdalmas és Szeplőtelen szent Szíve, könyörögj érettünk, kik Hozzád menekülünk!
A három kis szemre:
1. Istenem, hiszek Tebenned, mert végtelenül jó vagy!
2. Istenem, remélek Tebenned, mert végtelenül irgalmas vagy!
3. Istenem, szeretlek Téged, mert mindennél szeretetre méltóbb vagy!
A kis szemekre:
Szűzanyánk, ments meg minket Szeplőtelen Szíved Szeretetlángja által!
Minden tized után mondjuk:
Áraszd Szeretetlángod kegyelmi hatását az egész emberiségre most és halálunk óráján!
Befejezésül:
Dicsőség az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek, miképpen kezdetben, most és mindörökké.
AZ ISTENI IRGALMASSÁG RÓZSAFÜZÉRE…
Imádkozzuk eggyütt: köszönöm !
BEVEZETÉS:
Miatyánk…
Üdvözlégy…
Hiszekegy…
NAGY SZEMEKRE:
Örök Atya! Felajánlom Neked szeretett Fiadnak, a mi Urunk Jézus Krisztusnak testét és vérét lelkét és istenségét engesztelésül bűneinkért és az egész világ bűneiért.
KIS SZEMEKRE:
Jézus fájdalmas szenvedéséért irgalmazz nekünk és az egész világnak!
BEFEJEZÉSRE (az öt tized után – háromszor):
Szent Isten, szent erős Isten, szent, halhatatlan Isten, irgalmazz nekünk és az egész világnak!
Végén:
Könyörögjünk! Urunk Jézus Krisztus! Áldj meg és védj meg minden jóakaratú embert ezen a világon. És mindazoknak, akik távol állnak tőled, adj jóakaratot. Indítsd őket az igazság keresésére, és segítsd őket, hogy Téged megtaláljanak, megismerjenek, megszeressenek és soha el ne hagyjanak. Engedd, kérünk, hogy a Te végtelen irgalmasságoddal találkozzanak, mielőtt igazságoddal kellene szembesülniük.
IMAFÜZÉR a VILÁG GYŐZELMES KIRÁLYNŐJE TISZTELETÉRE
A keresztnél:
Itt függ a mi hitünk, a mi reményünk, a mi
szeretetünk, életünk, üdvösségünk és győzelmünk!
Üdvözlégy… (háromszor):
Üdvözlégy Mária, kegyelemmel teljes, az Úr
van Teveled. Áldott vagy Te az asszonyok
között, és Áldott a Te méhednek gyümölcse,
Jézus.
Asszonyunk, Szűz Mária, JÉZUSNAK
Szent Anyja, imádkozzál érettünk
gyermekeidért, most és mindörökké.
A nagy szemeknél:
Dicsőség az Atyának, dicsőség a Fiúnak,
dicsőség a Szentléleknek, Szűz Mária, a Világ
Győzelmes Királynője által, most és mindörökké.
Ave Maria! Éljen a Világ Győzelmes Királynője!
A kis szemeknél 10x:
Világ Győzelmes Királynője, mutasd meg hatalmadat!
A végén 3-szor:
Szent, szent, szent a Seregek Ura, Istene,
telve van az Ég és a Föld az Ő dicsőségével.
Áldott, ki az Úr nevében jő.
Dicséret, hála, szeretet és dicsőség legyen
Neked Istenünk, hogy a Világ Győzelmes
Királynőjét adtad minekünk!
Magyarok imalánca
https://drive.google.com/…/1m6hMmypc5b1oshds8MB…/view..
Isteni irgalmasság
Kilenced az Isteni Irgalmassághoz
Bevezető
Az Apostoli Penitenciária 2002. június 29-én kelt dekrétuma szerint az Isteni irgalmasság vasárnapján teljes búcsú nyerhető a szokásos feltételek mellett.
Az ünneppel kapcsolatban érdemes idézni Jézus szavait, melyeket Szent Fausztina nővér naplójában olvasunk. „Azt kívánom, hogy legyen az Irgalmasságnak ünnepe. Azt kívánom, hogy a képet (az Irgalmas Jézus képét) húsvét után az első vasárnapon ünnepélyesen áldják meg! Ez a vasárnap legyen az irgalmasság ünnepe!” (Napló 49.) „…Azt kívánom, hogy az irgalmasság ünnepe menedék és menekvés legyen minden lélek, de főleg a szegény bűnösök részére” (Napló 699.)
Szerte a világon milliók készülnek kilenceddel az irgalmasság ünnepére. A kilenced nagypénteken kezdődik. Ez a nap – húsvét ünnepével együtt – Isten irgalmas szeretetének csúcspontja.
A kilenced imái megtalálhatók Szent Fausztina naplójában (1209-1229).
Amikor II. János Pál pápa Krakkóban felszentelte az Irgalmasság bazilikáját, beszédében ismételte ezt a fohászt: „Jézusom, bízom benned!” Tegyük ezt mi is mindannyian.
(Forrás: Katona István püspök, Új Ember, 2005. március 27.)
Szt. Fausztina naplójából: Jézus azt kívánja tőlem, hogy az Irgalmasság ünnepe előtt mondjak el egy kilencedet, melyet ma kell elkezdenem az egész világ megtéréséért és Isten irgalmának felismeréséért. – „Hogy minden lélek dicsérje jóságomat. Bizalmat kívánok teremtményeim részéről. Bátorítsd a lelkeket kimeríthetetlen irgalmam iránti nagy bizalomra. Ne féljen a gyenge, a bűnös lélek közeledni hozzám, még ha több vétke is lenne, mint amennyi homok van a földön, minden elmerül irgalmam mélységében.”
Jézusom, bízom Benned!
Ezt a kilencedet Jézus íratta le velem, s azt parancsolta, hogy az Irgalmasság ünnepe előtt mondjam el. Nagypénteken kell elkezdeni.
,,Azt kívánom, hogy e kilenc napon keresztül vezesd irgalmam forrásához a lelkeket, hogy erőt, enyhülést és mindenféle kegyelmet merítsenek belőle, amire szükségük van az élet küzdelmeihez, főleg pedig a halál óráján. Mindennap a lelkek más-más csoportját vezeted majd a szívemhez, hogy irgalmam tengerébe merítsd őket. S én bevezetem őket Atyám házába. Ez lesz feladatod most és a jövendő életben. Egy lélektől sem tagadok meg semmit, akiket irgalmam forrásához vezetsz. Atyámat mindennap fogod kérni, hogy keserves kínszenvedésemre való tekintettel adja kegyelmeit ezeknek a lelkeknek.”
Azt válaszoltam: ,,Jézusom, nem tudom, hogyan kell tartanom ezt a kilencedet, s mely lelkeket kell először is legirgalmasabb Szívedhez vezetnem.” – Jézus azt mondta, hogy mindennap meg fogja mondani, mely lelkeket kell aznap Szívéhez vezetnem.
Első nap
,,Ma az egész emberiséget vezesd hozzám, főleg a bűnösöket, s merítsd őket irgalmam tengerébe. Így megvigasztalsz keserves szomorúságomban, melyet a lelkek vesztén érzek.”
1211 Legirgalmasabb Jézus, aki könyörületes vagy irántunk, és megbocsátasz nekünk, ne nézd bűneinket, hanem bizalmunkat, (58) mellyel végtelen jóságodhoz járulunk. Végy fel bennünket legirgalmasabb Szíved hajlékába, s tarts örökké ott minket. Könyörgünk Hozzád szereteted által, amely az Atyával és a Szentlélekkel köt össze Téged.
Ó, Isten irgalmának mindenhatósága,
A bűnös ember egyetlen mentsvára,
Te az irgalom és könyörület tengere vagy,
Ki alázattal kér, megsegíted azt.
Örök Atya, tekints irgalmas szemmel az egész emberiségre, különösen a szegény bűnösökre, akiket Jézus legirgalmasabb Szíve oltalmaz. Az Ő keserves kínszenvedése által könyörülj rajtunk, hogy irgalmad mindenhatóságát dicsérjük mindörökké. Ámen.
Második nap
,,Ma vezesd hozzám a papi és szerzetesi lelkeket, s merítsd őket mérhetetlen irgalmam tengerébe. Ők adtak nekem erőt keserves kínszenvedésem elviselésére. Rajtuk keresztül árad irgalmam az emberiségre.”
1213 Legirgalmasabb Jézus, akitől minden jó származik, gyarapítsd bennünk kegyelmedet, hogy az irgalmasság méltó cselekedeteit vihessük végbe; s mindazok, akik látnak bennünket, dicsérjék az irgalmasság mennyei Atyját.
Az isteni szeretet forrása
A tiszta szívekben lel lakásra,
Kik az irgalom tengerében megfürödtek,
S mint fénylő csillagok tündökölnek.
Örök Atya, tekints irgalmas szemmel (59) szőlőskerted választott seregére, papjaid, szerzetes fiaid és lányaid lelkére! Áldásod ereje gazdagítsa őket! Fiad Szívének érzéseiért, amely Szívbe bezártad őket, add meg nekik világosságod erejét, hogy az üdvösség biztos útjain vezessenek másokat, hogy mindörökké együtt zenghessék majd kikutathatatlan irgalmad dicséretét. Ámen.
Harmadik nap
,,Ma minden jámbor és hűséges lelket vezess hozzám, s merítsd őket irgalmam tengerébe. Ezek a lelkek vigasztaltak meg keresztutamon, ők voltak részemre a keserűség tengerében a vigaszt nyújtó csepp.”
1215 Legirgalmasabb Jézus, aki bőven juttatod irgalmasságod kimeríthetetlen kincstárából mindenkinek kegyelmeidet, végy fel mindnyájunkat legirgalmasabb Szíved hajlékába, s tarts ott minket az egész örökkévalóságon át. Felfoghatatlan szeretetedre kérünk, mellyel szent Szíved a mennyei Atya iránt lángol.
Kifürkészhetetlenek az irgalom csodái,
Sem a bűnös, sem az igaz nem képes átlátni.
Mindenkire könyörülő szemmel nézel,
Mindenkit szereteteddel érsz el.
Örök Atya, tekints irgalmas szemmel a hűséges lelkekre, mint Fiad örökségére. Keserves kínszenvedése érdemeiért áldd meg őket, s vedd őket örök oltalmadba, hogy irántad való szeretetük soha ki ne hűljön, s a Szent hit kincsét soha el ne veszítsék, s hogy majdan az örökkévalóságon át az angyalok és szentek karával együtt szüntelenül dicsérjék irgalmadat. Ámen.
Negyedik nap
1216 „Ma hozd elém a pogányokat és mindazokat, akik még nem ismernek engem. Keserves kínszenvedésem alatt rájuk is gondoltam. Jövendő buzgalmuk megvigasztalta a szívemet. Merítsd őket irgalmam tengerébe!”
1217 Legkegyelmesebb Jézus! Világ világossága! Fogadd be legkegyelmesebb Szíved hajlékába a pogányok lelkét, akik még nem ismernek Téged! Kegyelmed sugarai világítsák meg őket, hogy velünk együtt dicsőíthessék irgalmasságod csodáit. Ne engedd őket soha eltávozni irgalmas Szívedtől!
Szereteted fényessége
Gyújtson világot a lelkek éjébe!
Add, hogy Téged ők is megismerjenek,
És irgalmasságodért velünk együtt dicsérjenek.
Örök Atya! Tekints irgalmas szemmel a pogányok és mindazok lelkére, akik még nem ismernek Téged, de akiket Jézus irgalmas Szíve magába zár! Töltsd be őket az Evangélium világosságával! Ezek a lelkek nem tudják, hogy milyen nagy boldogság Téged szeretni. Add, hogy ők is dicsérjék bőkezű irgalmadat örökkön-örökké! Ámen.
Ötödik nap
„Ma vezesd az eretnekeket és szakadárokat hozzám, s merítsd őket irgalmasságom tengerébe! Keserves szenvedést okozva megszaggatták testemet és szívemet – az én Egyházamat. Ha visszatérnek az Egyház egységébe, begyógyulnak[333] sebeim, és így enyhítik kínjaimat.”
(61)
Kik egységed köntösét szétszaggatták,
Szíved számukra is irgalom-forrás.
Irgalmad mindenhatósága, ó Istenem,
Tévedéseikből kihozhatja e lelkeket.
1219 Ó, legirgalmasabb Jézus, ki maga vagy a jóság, Te nem tagadod meg világosságodat azoktól, akik Hozzád könyörögnek. Fogadd irgalmas Szíved hajlékába az eretnekek és szakadárok lelkét! Világosságoddal vezesd vissza őket az Egyházzal való egységbe, hogy ők is örökké dicsérjék irgalmad bőségét!
Örök Atya! Tekints irgalmas szemmel az eretnekekre és a tévelygő lelkekre, akik elfecsérelték jóságodat, és visszaéltek kegyelmeiddel, makacs megátalkodottságukkal kitartva tévedéseikben. Ne nézd bűneiket, hanem Fiad szeretetét, és keserves kínszenvedését, melyeket értük vállalt, hiszen őket is Szívébe zárta. Add, hogy ezek a lelkek is nagy irgalmasságodat magasztalják örökkön-örökké! Ámen.
Hatodik nap
„Ma a csendes, alázatos lelkeket és a kisgyermekeket hozd hozzám, s merítsd őket irgalmam tengerébe. Ezek a lelkek hasonlítanak leginkább szívemhez. Keserves kínhalálomban ők erősítettek meg. Úgy láttam őket, mint földi angyalokat, akik oltáraimat fogják őrizni. A kegyelmek özönét árasztom rájuk. Kegyelmeimet csak az alázatos lelkek tudják felfogni. Ilyen lelkekbe helyezem bizalmamat.”
1221 (62) Legirgalmasabb Jézus! Te magad mondtad: „Tanuljatok tőlem, mert szelíd vagyok és alázatos szívű.” Fogadd irgalmas Szíved hajlékába a szelíd és alázatos lelkeket s a kisgyermekek lelkét. Ezekben a lelkekben gyönyörködnek az ég lakói, s a mennyei Atya különös kedvét leli bennük. Mint illatos bokréta, úgy virítanak az Úr trónja előtt. Felszálló illatukat maga az Úr élvezi. Jézus irgalmas Szívében állandó lakhelyük van ezeknek a lelkeknek, és szünet nélkül éneklik Isten szeretetének és irgalmának himnuszát.
Az igazán alázatos és szelíd lélek
Már itt a földön a mennyországgal élhet.
S alázatos szívének illata
Magát a Teremtőt is megragadja.
1223 Örök Atya! Tekints le irgalmas szemmel a csendes, alázatos lelkekre és a kicsiny gyermekekre! Valamennyien Jézus irgalmas Szívének lakói. Ôk hasonlítanak legjobban szent Fiadra. Lelkük illata felszáll a földről egészen mennyei trónodig. Irgalmasság és végtelen Jóság Atyja, kérlek ezen lelkek iránt érzett szeretetedre és tetszésedre, áldd meg az egész világot, hogy minden lélek együtt zengje irgalmasságod dicséretét mindörökkön-örökké! Ámen.
Hetedik nap
1224 ,,Ma azokat a lelkeket vezesd hozzám, akik különösen tisztelik és hirdetik irgalmamat. Merítsd őket irgalmam tengerébe. Ezek a lelkek érezték át leginkább szenvedéseimet, s hatoltak legmélyebben lelkiségembe. Ôk irgalmas szívem élő tükörképei. Ezek a lelkek jövő életükben különleges fénnyel fognak sugározni. Közülük egy sem hull a pokol tüzébe. Haláluk óráján mindegyiküket magam részesítem különös védelmemben.”
1225 (63) Legirgalmasabb Jézus, akinek Szíve maga a szeretet. Fogadd irgalmas Szíved hajlékába azokat a lelkeket, akik különösen tisztelik és dicsőítik irgalmadat! Isten erejével megerősödött lelkek ezek, bátran haladnak előre minden szenvedésben és megpróbáltatásban, bízva irgalmasságodban. Ezek a lelkek egyesültek Jézussal, és vállukon hordják az egész emberiséget. Nem sújtja őket szigorú ítéleted, mert haláluk óráján a Te irgalmad öleli át őket.
A lelket, ki Urának jóságát hirdeti,
Isten különösképpen szereti.
Mindig közel van az élő víz forrásához,
Ki kegyelmet merít az Isten irgalmából.
Örök Atya! Tekints irgalmasan azokra a lelkekre, akik legnagyobb tulajdonságodat – végtelen irgalmasságodat – különösen tisztelik és dicsőítik. Az irgalmas Jézus Szívébe zárta őket. Ezek a lelkek olyanok, mint egy élő Evangélium. Kezük telve az irgalmasság tetteivel. Örömmel telt lelkük az irgalmasság dalát énekli a Mindenhatónak. Kérlek, Istenem, tanúsíts irántuk irgalmat Beléd helyezett bizalmuk és reményük mértéke szerint, hadd teljesüljön bennük Jézus ígérete: ,,A lelkeket, akik kimondhatatlan irgalmasságomat tisztelni fogják, megvédem életükben és főleg haláluk óráján, mint saját dicsőségemet.”
Nyolcadik nap
,,Ma a tisztítótűz fogságában szenvedő lelkeket vezesd hozzám, s merítsd őket irgalmasságom mélyébe. Vérem árja hűsítse izzó tüzüket. Nagyon szeretem ezeket a lelkeket. Igazságomnak nyújtanak elégtételt. Módodban áll segíteni nékik. Használd fel Egyházam kincstárának (64) valamennyi búcsúját, s ajánld fel értük… Ó, ha ismernéd kínjaikat, szakadatlanul lelki alamizsnában részesítenéd őket, és segítenéd törleszteni adósságaikat igazságosságommal szemben.”
1227 Legirgalmasabb Jézusom! Te mondtad, hogy irgalmat akarsz, ezért irgalmas Szíved hajlékába vezetem a tisztítótűzben szenvedő lelkeket. Nagyon szereted őket, mégis eleget kell tenniük igazságod törvényének. A Szívedből kiömlő vér és víz oltsa ki a tisztítótűz lángjait, hogy ott is dicsőíthessék irgalmad erejét.
A tisztítótűz szörnyű hőségéből
Irgalmadhoz kiáltás száll e kínok mélyéből.
És vigaszt, enyhülést, hűsítést ad.
A szívedből folyt vér- és vízpatak.
Örök Atya! Tekints irgalmas szemmel a tisztítótűzben szenvedő lelkekre, akik Jézus irgalmas Szívébe be vannak zárva. Kérlek Szent Fiad keserves kínszenvedéséért és mindazért a keserűségért, ami legszentebb lelkét eltöltötte, mutass irgalmat azok iránt, akik igazságos tekinteted előtt állnak. Ne nézz rájuk másképp, csak legkedvesebb Fiad, Jézus sebein keresztül, mert hisszük, hogy jóságod és irgalmad határtalan.
Kilencedik nap
,,Ma az elhidegült lelkeket vezesd hozzám, s merítsd be őket irgalmam mélyébe. Ezek a lelkek sebzik meg legfájdalmasabban szívemet. Az Olajfák hegyén az ilyen elhidegült lélektől undorodott leginkább a lelkem. A hideg lelkek miatt mondtam: Atyám, ha lehet, vedd el tőlem a kelyhet, ha ez a te akaratod! – E lelkek utolsó (65) esélye irgalmamhoz való menekülésük lehet.”
1229 Legirgalmasabb Jézus, ki magad vagy a tiszta irgalom! Legirgalmasabb Szíved hajlékába vezetem a kihűlt lelkeket. Ó, bárcsak felmelegednének tiszta szereteted tüzétől e megkövült lelkek, kik hasonlók a holt lelkekhez, s méltán undort keltenek Benned! Ó, jóságos Jézus! Irgalmad végtelen hatalma vonzza őket forró szeretetedhez, adj nekik szent szeretetet, hiszen Te mindent megtehetsz.
A tűz és a jég együtt meg nem lehet,
Mert vagy a tűz huny ki, vagy a jég enged.
Ó, Uram, irgalmad még nagyobb
Nyomorúságot is megold.
Örök Atya! Tekints irgalmasan az elhidegült lelkekre, akik be vannak zárva Jézus legirgalmasabb Szívébe! Irgalom Atyja, könyörögve kérlek Fiad keserves kínszenvedéseire és háromórás haláltusájára a kereszten, engedd, hogy ők is dicsérjék irgalmad mélységét…
Az irgalmasság rózsafüzére
Az Irgalmasság órája (15:00)
1320 Jézus mondja: „Délután három órakor könyörögj irgalmamért, főleg a bűnösök részére. Mélyülj el, ha csak rövid időre is, szenvedéseimben, főleg elhagyatottságomban halálom óráján. Ez a nagy irgalom órája a világ számára. Megengedem, hogy behatolj halálos szomorúságomba. Ebben az órában nem tagadok meg semmit a lelkektől, akik szenvedéseimre hivatkozva kérnek tőlem valamit.”
Az Irgalmasság rózsafüzére
476 …e szavakat hallottam:
„Ez az ima haragom enyhítésére szolgál. Imádkozd kilenc napig a rendes olvasón a következőképpen:
Először egy Miatyánkot, Üdvözlégyet és Hiszekegyet imádkozz, ezután a nagy szemekre a következőket ismételd:
Örök Atya! Felajánlom Neked szeretett Fiadnak, a mi Urunk, Jézus Krisztusnak Testét és Vérét, Lelkét és Istenségét engesztelésül bűneinkért és az egész világ bűneiért;
majd a kis szemekre: Jézus fájdalmas kínszenvedéséért irgalmazz nekünk és az egész világnak!
Végén háromszor ismételd e szavakat: Szent Isten, Szent Erős, Szent Halhatatlan, irgalmazz nekünk és az egész világnak!”
(Forrás: https://regi.katolikus.hu)
- Az Isteni Irgalmasság litániájaAZ ISTENI IRGALMASSÁG LITÁNIÁJA(Fausztina nővér naplójának kifejezéseiből lelkiatyja állította össze.) Uram, irgalmazz! Uram, irgalmazz!Krisztus, kegyelmezz! Krisztus, kegyelmezz!Uram, irgalmazz! Uram, irgalmazz! Krisztus, hallgass minket! Krisztus, […] Megnyitás…
© 2022 Kilenced imacsoport
A rózsafüzér eredete és lényege
A rózsafüzér a katolikus hívek legkedveltebb és legismertebb imádsága. Szerzője a hagyomány szerint Szent Domonkos, aki a 13. század elején élt és mint apostoli férfi és rendalapító, az Egyház kiváló szentjei között foglal helyet.
Szent Domonkos Dél-Franciaországban sokáig fáradozott az eretnekek megtérítésén. Miután minden buzgólkodása mellett nem bírt nagyobb eredményeket felmutatni, bánatában a Boldogságos Szűzhöz fordult – akinek amúgy is nagy tisztelője volt – s kérte, tanítsa meg, hogyan harcoljon sikeresebben a már nagyon elharapódzott bűn és tévely ellen. Hagyomány szerint a Boldogságos Szűz ekkor Szent Domonkost arra az imával és prédikálással váltakozó hithirdetésre tanította, amelyből a rózsafüzér-ima mai alakja kifejlődött.
A rózsafüzér szóbéli és elmélkedő imádság összetételéből áll. Elmélkedő részét a 20 titok képezi, amely az Úr Jézus és isteni Anyjának életét, szenvedését és mennyei megdicsőülését foglalja magában. E titok szemlélése közben 1 Miatyánkot és 10 Üdvözlégyet mondunk, hozzácsatolva a Szentháromság imádást: Dicsőség az Atyának és a Fiúnak és a Szentléleknek.
A rózsafüzér szakaszait a titokkal megfelelőleg a tíz Üdvözlégynek, tizednek nevezzük. Az első öt titkot, amely Jézus megtestesülésére és gyermekségére vonatkozik, örvendetes rózsafüzérnek hívjuk. „A gyermekségtől és a názáreti élettől továbbhaladva Jézus nyilvános működése felé, a szemlélődés azokhoz a titkokhoz vezet, melyeket külön névvel a világosság titkainak nevezhetünk.” (Rosarium Virginis Mariae 21.) A következő 5 titkot, amely Jézus kínszenvedését öleli fel magában, fájdalmasnak, s végül az utolsó, Jézus és Mária megdicsőülésére vonatkozó titkokat dicsőséges rózsafüzérnek nevezzük.
A rózsafüzér mind szóbeli, mind elmélkedő része a legszentebb elemekből áll. A Miatyánkra maga az Úr tanította apostolait, az Üdvözlégy szintén isteni eredetű; szent Erzsébet ugyancsak Szentléleknek sugallatából magasztalta Máriát áldottnak, s végül az Egyház is a Szentlélek vezetése alatt könyörög a Boldogságos Szűzhöz: Asszonyunk, Szűz Mária stb.
A szent Rózsafüzérnek van elmélkedő része is. Találhatnánk-e méltóbb tárgyat megszívlelésre, mint Jézus életét s azzal kapcsolatban a Boldogságos Szűz Máriáét? Nem csoda, ha épp emiatt az Egyház „legszentebb Rózsafüzérnek” nevezi ezt az imát és áldással s oly sok búcsúval látja el. Innen van, hogy a jámbor keresztények nagy becsben tartják rózsafüzérjüket s azt szent talizmánként lehetőleg mindig magukkal hordozzák. A rózsafüzér ezt meg is érdemli. Ki ne tudná, hogy a Boldogságos Szűz Lourdes-ban rózsafüzérrel a kezében jelent meg Bernadettnek és ismételten felszólította őt, hogy imádkozza a rózsafüzért s intse arra az ott összesereglett népet. Hasonlóan a portugál gyermekeket Fatimában. Ennél szebb megtisztelés és jobb ajánlás nem érhette a rózsafüzért.
A rózsafüzér épp ezért minden katolikus hívőnek, képzettnek és egyszerűnek, gazdagnak és szegénynek, férfinak és nőnek, felnőttnek és gyermeknek kedves imája. A rózsafüzért annál kedveltebbnek, szebbnek találjuk, minél jobban gyakoroljuk.
(forrás: Rózsafüzér Társulat kézikönyve, 1948.)
Rózsafüzér Királynéja, boldogságos szent Szűz,
A szeretet aranylánca bennünket hozzád fűz.
Azért jöttünk nagy örömmel a te lábaidhoz,
Hogy megnyerjük áldásodat minden dolgainkhoz.
Rózsafüzér Királynéja, Virágok Virága,
Áldást osztó Szívednek a földön nincs párja.
Azért kérünk bizalommal, hallgasd meg a dalunk,
Hadd lehessen drága neved legkedvesebb szavunk!
Rózsafüzér Királynéja, választott szép Edény,
Vezércsillag te vagy nékünk az élet tengerén.
Üdvözlégy, százmilliószor kegyes Szűz Mária,
Ezért áldunk s magasztalunk szünet nélkül mondva.
Az Isteni Irgalmasság Rózsafüzére
Jézus mondta: „Ha ezt az imát haldokló mellett mondják, mérséklődik Isten haragja, és mérhetetlen irgalom veszi körül a lelket“. Az általános ígéret így hangzik: „Úgy tetszik nekem, hogy ez által az ima által mindent megadjak, amire engem kértek, … ha ez megegyezik akaratommal.” Mindaz, ami nem egyezik Isten akaratával, nem jó az embernek sem, főleg örök boldogságára vonatkozóan.
Más helyen ezt mondta Jézus: „E rózsafüzér imádkozásával közelebb hozod Hozzám az emberiséget.”
„Azokat a lelkeket, akik ezt a rózsafüzért imádkozzák, már életükben körülöleli irgalmam, különösen pedig haláluk óráján.”
BEVEZETÉS:
Miatyánk, Üdvözlégy, Hiszekegy.
(Ezután öt tized következik: mindegyik egy nagy és tíz kis szemből áll.)
NAGY SZEMEKRE:
Örök Atya! Felajánlom Neked szeretett Fiadnak, a mi Urunk Jézus Krisztusnak testét és vérét lelkét és istenségét engesztelésül bűneinkért és az egész világ bűneiért.
KIS SZEMEKRE:
Jézus fájdalmas szenvedéséért irgalmazz nekünk és az egész világnak!
BEFEJEZÉSRE (az öt tized után – háromszor):
Szent Isten, szent erős Isten, szent, halhatatlan Isten, irgalmazz nekünk és az egész világnak!
DICSŐSÉGES RÓZSAFÜZÉR
Keresztre – Hiszekegy
Nagy szemre – Miatyánk
3 kis szemre – Üdvözlégy a következő titkokkal:
1. . AKI GONDOLATAINKAT IRÁNYÍTSA
2. AKI SZAVAINKAT VEZÉRELJE
3. AKI CSELEKEDETEINKET KORMÁNYOZZA
DICSŐSÉG
Nagy szemre – Miatyánk
5×10 kis szemre- Üdvözlégy a következő titkokkal:
1. AKI A HALÁLBÓL FELTÁMADOTT
2. AKI A MENNYBE FÖLMENT
3. AKI NEKÜNK A SZENTLELKET ELKÜLDTE
4. AKI TÉGED SZENT SZŰZ A MENNYBE FÖLVETT
5. AKI TÉGED SZENT SZŰZ A MENNYBEN MEGKORONÁZOTT
DICSŐSÉG.
FÁJDALMAS RÓZSAFÜZÉR
Keresztre – Hiszekegy
Nagy szemre – Miatyánk
3 kis szemre – Üdvözlégy a következő titkokkal:
1. AKI ÉRTELMÜNKET MEGVILÁGOSÍTSA
2. AKI EMLÉKEZETÜNKET MEGERŐSÍTSE
3. AKI AKARATUNKAT TÖKÉLETESÍTSE
DICSŐSÉG
Nagy szemre – Miatyánk
5X10 kis szemre – Üdvözlégy a következő titkokkal:
1. AKI ÉRETTÜNK VÉRREL VERÍTÉKEZETT
2. AKIT ÉRETTÜNK MEGOSTOROZTAK
3. AKIT ÉRETTÜNK TÖVISSEL MEGKORONÁZTAK
4. AKI ÉRETTÜNK A KERESZTET HORDOZTA
5. AKIT ÉRETTÜNK KERESZTRE FESZÍTETTEK
DICSŐSÉG.
A Rózsafüzér újra felfedezéséhez ajánlom a Rózsafüzér füzet használatát:
Rozsafuzer-fuzet-bibliai-idezetekkelLetöltés
Fodor András nyugalmazott plébános
Öröm-hír Sajtóiroda/Debrecen-Nyíregyházi Egyházmegye
Rózsafüzér, a lélekre ható gyógyszer
2022.aug.30. 10:52
Szokatlan „találmánnyal” jelentkezett Horváth István Sándor, azaz István atya, aki korábban zalalövői plébánosként, jelenleg a zalaegerszegi Szent Rafael kórház lelkészeként szolgálja Istent és az embereket.
Rózsafüzért ajánl mindenkinek. A sokak által ismert és használt kis tárgy egyediségét az adja, hogy a csomagolása gyógyszeres dobozhoz hasonlít. A füzér fából készült, semmi műanyag, semmi giccs!
Érdekesség, hogy a kartondoboz rejt magában egy „betegtájékoztatót” is, amely részletesen ismerteti az imádkozás célját, az alkalmazás módját, a lehetséges „mellékhatásokat”, valamint azt is, hogy az egyes szemekre melyik imádságot és titkot kell mondani. A leírás alapján azok is könnyen megtanulhatják a rózsafüzér imádkozását, akik számára eddig ez nem volt ismert.
Az ajánlóban szerepel, hogy a rózsafüzér imádkozása javasolt egészséges embereknek, testi- vagy lelki betegségben szenvedőknek, gyermekeknek, fiataloknak, időseknek egyaránt. A javallat szerint minden rózsafüzér-imádságot érdemes valamiért, valakiért felajánlani.
István atya féltő intésként felhívja a figyelem arra is, hogy a rózsafüzér imádkozása nem helyettesíti az orvos által előírt gyógyszereket! Azokat változatlan adagolásban kell alkalmazni!
A kedves ötletesség szívmelengető ajándék lehet szeretteinknek, magunknak, vagy olyan ismerőseinknek, akik billegnek a hit és hitetlenség mezsgyéjén.
A rózsafüzérrel kapcsolatban készült István atyával egy kedves, alig több mint egy perces kisfilm is, ami itt látható: https://www.youtube.com/watch?v=mFKsHnMF4Ck
—————————————————————————————————————–
István atyáról
Az 1969-ben született István atyának nem ez az első szokatlan, vagy inkább újszerű próbálkozása az emberek megszólítására, arra, hogyan forduljanak Isten, az Evangélium felé.
Zalaegerszegen született, a pannonhalmi bencés gimnáziumban érettségizett, Szombathelyen tanult teológiát. 1994-ben szentelték pappá. Az ország több településén szolgált káplánként, plébánosként, püspöki titkárként és a püspöki konferencia titkárságának irodaigazgatójaként. Három évig Rómában egyházjogot tanult, majd Zalalövőre került plébánosnak, 2021. augusztus 1-jétől pedig a zalaegerszegi Szent Rafael kórház lelkésze.
István atya termékeny egyházi író is. Zalalövői plébánosként már mintegy tíz könyve jelent meg. Szerzőként jegyez néhány okostelefonon elérhető elektronikus egyházi kiadványt is. A 2000-es évek derekán kitalálta, hogy e-mailekben küldi el a napi evangéliumot azoknak a híveknek, akik a templomi misékről bármilyen okból lemaradnak. Azóta több operációs rendszerre is kifejlesztette szolgáltatását, a naponta küldött Napi e-vangéliumra is roppant könnyű feliratkozni, csupán egy „Evangélium feliratkozás” üzenetet kell elküldeni a katolikus.hu címre.
Érdemes kipróbálni és olvasni, csak gazdagodhatunk vele.
B. A.
A rózsafüzér jót tesz a szívnek
A rózsafüzér imádkozása közben minden katolikus hívő érzi, hogy megkönnyebbül a lelke, most azonban tudományosan megállapították, hogy a rózsafüzér jót tesz a szívnek. Azt eddig is tudták, hogy a jóga gyakorlatok a szervezetben nyugalmat idéznek elő, de hogy a rózsafüzér imádkozása szabályozza a lélegzést és a szívverést, azt csak most bizonyították be tudományosan. Az erre vonatkozó közlés nem kisebb forrásból, mint a tekintélyes British Medical Journalból származik.
A milánói Corriere della Sera napilap egész oldalas cikkben számol be a felfedezésről. A kutatás Luciano Bernardi professzor kezdeményezésére, a páviai egyetemen indult meg, az oxfordi Radcliffe és a firenzei Santa Mária Nuova kórházak, valamint a lengyelországi gdanski egyetem közreműködésével, egészséges szervezetű önkéntesek segítségével. A kutatók figyelmét az a felfedezés keltette fel, hogy a rózsafüzér elimádkozása során a percenkénti önkéntelen 14 lélegzetvétel 6-ra csökken.
Gyakorlatilag a rózsafüzér imádsággal a lélegzés szinkronba kerül a szívdobogással és a vérkeringéssel – jelentette ki Simoné Cencetti doktor, a firenzei Santa Mária Nuova kórház belgyógyásza, a kutatómunkáról írt beszámolóban. A kísérletben részt vett önkéntesek lelassult szívverését elektrokardiogram jelezte, vérnyomásukat pedig szabályos időközökben mérték. Az orvostudományban eddig nem remélt eredményeket érhetnek el a rózsafüzér imádkozásával, elsősorban olyan szívbetegeknél, akik szívverését csak gyógyszerek alkalmazásával tudták szabályozni – mondotta a milánói Seregno kórház kardiológus főorvosa.
A kutatásról beszámoló Corriere della Sera cikke végül megemlíti, hogy a rózsafüzér imádságának alapformáját a keresztes lovagok terjesztették el Európában, akik az araboktól vették át azt, azok pedig még korábban a tibeti buddhista szerzetesektől és a hindu jógiktól tanulták.
AZ ISTENI IRGALMASSÁG RÓZSAFÜZÉR
EEzt az imádságot Jézus Vilniusban, 1935-ben diktálta le Fausztina nővérnek. A következő kinyilatkoztatásokban megmutatta értékét és hathatóságát, és hozzáfűzte ígéreteit.Ebben az imában felajánljuk az Atyaistennek Jézus Krisztus „Testét és Vérét, Lelkét és Istenségét”, egyesülünk az Ő keresztáldozatával, amelyet a világ megváltásáért vállalt. Amikor fölajánljuk az Atyaistennek az ő „szeretett Fiát”, a legerősebb motívumhoz folyamodunk, hogy meghallgatást nyerjünk. Saját magunkért és az egész világért könyörgünk.A „nekünk” az imádkozót jelenti és mindazokat, akikért az imádkozó szeretne, vagy köteles imádkozni.Azonban az „egész világ” az minden ember, aki a földön él és a tisztítótűzben szenvedő lelkek.Amikor e rózsafüzér szavaival imádkozunk, az irgalmasság cselekedetét gyakoroljuk, amely – a bizalom mellett – a kegyelmek elnyerésének nélkülözhetetlen feltétele.”Úgy tetszik nekem – ígérte Jézus – hogy megadjak mindent, amit ezzel az imával kérnek tőlem” (N 1541) és hozzátette: „ha az (….) megegyezik akaratommal” (1731)A részletes ígéretek a halál órájára vonatkoznak: a boldog és nyugodt halál kegyelmét jelentik. Ezt a kegyelmet nemcsak azok kérhetik, akik bizalommal és kitartóan imádkozzák a rózsafüzért, hanem a haldoklók is, akik mellett mások e rózsafüzér szavaival imádkoznak.”A papok – mondta Jézus – úgy fogják a bűnösöknek ezt nyújtani, mint az utolsó mentőövet. Ha csak egyszer is elimádkozza valaki, legyen bár a legmegátalkodottabb bűnös, elnyeri végtelen irgalmam kegyelmét (N 687). Legalább egyszer, de olyan hozzáállással, amely egyezik az ima tartalmával, elsősorban hittel, bizalommal és alázattal, valamint őszinte és mély bűnbánattal.
2022.JANUÁR
Egyed Bernadett Rita OP: A rózsafüzérről mindenkinek
KULTÚRA – 2022. január 29., szombat | 15:11
A szerző domonkos rendi szerzetesnővér, könyvében bemutatja a rózsafüzér imádságot mindazoknak, akik most találkoznak vele először, vagy még kezdők a lelki életben. Ám hasznos lehet azoknak is, akik régóta nem imádkozták a szentolvasót.
Rita nővér kiemeli: a keresztény lelki élet három imamódja jelenik meg a rózsafüzér imádságban, így a szóbeli ima, az elmélkedés és a szemlélődés. A szentolvasó olyan összetett imaforma, amelyben ezek a megnyilvánulások az imádság három árnyalatát tárják elénk. Az Istenhez fordulásunkban sokféleképpen fejezhetjük ki magunkat, éppen úgy, ahogyan a hétköznapi életben embertársainkkal kapcsolatban is. Mindegyik imamód rendelkezik valamilyen egyedi jellegzetességgel, ám közös pontként lelhető fel az imádság, ami jelen esetben a rózsafüzér ima.
A szóbeli ima, az elmélkedés és a szemlélődő imádság átjárják egymást, közösen léteznek benne.
A rózsafüzér lehet imádság, paraliturgikus szertartás, ájtatossági gyakorlat.
A könyv írója történeti áttekintésében emlékeztet rá: a rózsafüzér egyik sajátossága, hogy az imák ismétlődnek benne. Ennek eredete egészen a remetékig nyúlik vissza, akik a nap folyamán többször ismételgették az Úr imáját, a Miatyánkot. Remete Szent Pálról feljegyezték a kortársai, hogy az imák számlálására magokat vagy apró köveket használt. Remete Szent Antalról pedig úgy tudjuk, csomózott zsinórja volt. A rózsafüzér elnevezést egyrészt egy XIII. századi legendához kötik, melyben megemlítenek egy Szűz Máriát tisztelő embert, aki gyakran rózsákból font koszorúval díszítette a Szűzanya szobrát. Egy látomásban üzenetet kapott a Szűztől: inkább imádkozza el ötvenszer az Üdvözlégyet, mert az imák a Szűzanya kezében rózsákká változnak, amiből ő maga fonja a legszebb rózsakoszorút.
A rózsa a keresztény szimbolikában Szűz Mária virága, a koszorú pedig az örök életet jelképezi.
A XV. század második felében a Domonkos-rendi Alanus de Rupe (1428–1475) írt le egy Szent Domonkoshoz fűződő legendát. A Szűzanya egy rózsafüzért nyújtott át Szent Domonkosnak, hogy az eretnekek elleni küzdelemben segítségére legyen. A későbbi pápák tőle eredeztetik a szentolvasó imádságot.
Rita nővér leszögezi: a rózsafüzér kemény munka, abban az értelemben is, hogy kitartásra nevel. Gyakran valóban monotonná válhat az ima, mégis ki kell benne tartanunk. „Kitartunk, mert másnak talán segíthetünk vele, Jézus elé vihetjük az ügyét. Igen, a rózsafüzér imádság kitartásra ösztönöz, fegyelemre és összpontosításra tanít. Megtanít arra, hogy figyeljek a másik emberre, a saját magam jelzéseire, de főként Márián keresztül Jézus Krisztusra, aki az egyedüli utunk az Atyához. A rózsafüzér elvezet minket Istenhez, ha hagyjuk, hogy kézen fogjon bennünket a Boldogságos Szűz. Ő megtanít bennünket az igazi imádságra.”
Azzal a kifogással kapcsolatban, hogy a rózsafüzér túl hosszú, elimádkozására nincs időnk, a szerző kifejti: mindennap vannak olyan időszakok az életünkben, amikor nem csinálunk semmit, pedig az üresjáratokban éppen imádkozhatnánk is. A rózsafüzér „remek ima, mert bárhol és bármikor végezhető”. Nincs időhöz, helyhez kötve, imádkozhatjuk a csendes, üres templomban, de a zsúfolt buszon vagy metrón utazva is. Sőt vezetés vagy főzés, takarítás, vasalás közben is. „A tevékenység és a rózsafüzér ritmusa képes nagyon hamar összhangba kerülni, ami segítheti az imádkozást. A mindennapi tevékenységben Istenre gondolok, általa megszentelődöm, így ekkor is Jézussal vagyok. Az így létrejött imádságban a profán tevékenység mintegy megszentelődik.”
Természetesen mint minden fohászt, a rózsafüzér imádságot is felajánlhatjuk valamilyen szándékra: „a családban vagy a környezetünkben mindig akad olyan ember, helyzet, akiért vagy amiért imádkozhatunk”. Merjünk kérni, és kérjük Istentől azt, ami embertársunk számára a legjobb.
Szemlélhetjük imádkozás közben Jézus, a Szűzanya, a Szent Család, valamelyik szent képét, vagy a titkokat ábrázoló jeleneteket. Ha valakinek van kedve és érzéke hozzá, le is rajzolhatja vagy festheti azt, amit elképzelt. Mivel a rózsafüzér imádsághoz sok szent, pápa, teológus írt elmélkedéseket, ezeket bátran olvasgathatjuk, a magunk tempója szerint. Az elmélkedéseket forgathatjuk magunkban, vagy tovább is gondolhatjuk. A rózsafüzér imádságban mint „máriás” imádságban egyszerű közvetlenséggel szólhatunk Szűz Máriához, ahogyan azt Lisieux-i Kis Szent Teréz tette egyik versében:
„Amikor az életeden elmélkedem, a szent evangéliumban rád merek nézni és közeledni merek hozzád. Nem nehéz elhinnem, hogy a gyermeked vagyok, mert azt látom, hogy halandó vagy és úgy szenvedsz, mint én.”
A kötet szerzője, ismertetve a rózsafüzér történetét, különböző fajtáit, felhívja a figyelmünket: „A Szűzanyához való fordulás nem térít el Jézustól, éppen ellenkezőleg. Minél jobban követjük őt, annál inkább közelebb kerülünk Fiához. A rózsafüzér imádság a Szent Szűz iránti helyes tiszteletre oktat, a fohászokban őhozzá fordulunk.”
Grignon Szent Lajos írta: „Ahhoz, hogy Istenhez felemelkedjünk és vele egyesüljünk, ugyanazt az eszközt kell használnunk, melyet ő választott, hogy hozzánk leszálljon, emberré legyen és velünk kegyelmeit eszközölje. Ez az eszköz a Szent Szűz tökéletes tisztelete.”
Egyed Bernadett Rita OP: A rózsafüzérről mindenkinek
Új Ember Kiadványok – Magyar Kurír
Egyed Bernadett Rita OP A rózsafüzérről mindenkinek című kötete megvásárolható az Új Ember könyvesboltban (Budapest, V. kerület, Ferenciek tere 7–8. Nyitvatartás: hétfő, kedd, csütörtök, péntek 9–17 óráig; szerda 10–18 óráig) vagy megrendelhető az Új Ember online könyváruházban.
Szerző: Bodnár Dániel
Magyar Kurír
A Szent Rózsafüzér imájának hatalma van az egész föld felett. Imádkozzunk, hogy megmentsük a világot a veszteségtől. Uram, segíts rajtunk!
OKTÓBERBEN ÍGY KÖSZÖNTLEK DRÁGA ÉDES SZŰZ ANYÁMRÓZSAFÜZÉRT IMÁDKOZVA HOZZÁD SZÓL AZ ÉN IMÁMHOZZÁD REPES AZ ÉN LELKEM SZERETLEK DRÁGA MÁRIÁMARRA KÉRLEK TÉGED SZÉPEN HALLGASD MEG AZ IMÁM :O MÁRIA ÉDESANYÁNK ELJÖTT MÁR A TE ÓRÁD CSAK EGY SZÓT SZÓLJ SZENT FIADNÁL S MEG MENEKÜL A VILÁG RÓZSAFÜZÉRKIRÁLYNŐJE LÉGY A VILÁG MEG MENTŐJE AJÁNLJ MINKET SZENT FIADNAK FATIMAI SZŰZANYA ÁMEN
Pozsonyi Ágnes: Ima Rózsafüzér Királynéjához
Rózsafüzér Királynéja,sajgó szívek gyógyítójamost hozzád imádkozunk -Légy Fiadnál szószólónk!Szentolvasó minden szemereményünknek igazgyöngye!Te megértő vagy Szent Anyánk,palástodat borítsd ránk!Kölcsönözd hű lelkületed,alázatod, szelídséged!Szent Jegyesed küldjed el!Jó Atyánkkal békíts meg!Ámen
Dicsértessék a Jézus Krisztus!
Jó reggelt kívánok mindenkinek!🤗
Ma a Világosság szentolvasó titkait imádkozzuk közösen!
Az első három Üdvözlégyben:
1. Aki megtisztítson minket
2. Aki lelkünk békéjét megőrizze
3. Aki a Szentségekben megerősítsen
1.Aki a Jordán vizében megkeresztelkedett.
2. Aki a kánai menyegzőn kinyilvánitotta isteni erejét.
3. Aki meghírdette Isten országát.
4. Aki a Tábor hegyén megmutatta isteni dicsőségét.
5. Aki az Eucharisztiában nekünk adta önmagát
Az Atya a Fiú és a Szentlélek nevében
Hiszek Egy Istenben, mindenható Atyában,mennynek és földnek Teremtőjében.És Jézus Krisztusban, az Ő egyszülött Fiában,a mi Urunkban; aki fogantatott Szentlélektől,
született Szűz Máriától; szenvedett Poncius Pilátus alatt; megfeszítették, meghalt és eltemették.Alászállt a poklokra, harmadnapon feltámadt
a halottak közül; fölment a mennybe,ott ül a mindenható Atyaisten jobbján;onnan jön el ítélni élőket és holtakat.Hiszek Szentlélekben. Hiszem a katolikus
Anyaszentegyházat; a szentek közösségét,a bűnök bocsánatát; a holtak feltámadását és az örök életet.
Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a te neved;jöjjön el a te országod;legyen meg a te akaratod, amint a mennyben,
úgy a földön is. Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma;és bocsásd meg vétkeinket,miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek;és ne vígy minket kísértésbe,de szabadíts meg a gonosztól!(Mert tiéd az ország, a hatalom és a dicsőség mindörökké.)
1. Üdvözlégy Mária kegyelemmel teljes az Úr van teveled áldott vagy te az asszonyok között és áldott a te méhednek gyümölcse Jézus ….
Aki megtisztítson minket
Asszonyunk Szűz Mária Istennek Szent Anyja imádkozzál érettünk bűnösökért most és halálunk óráján.
2. Üdvözlégy Mária kegyelemmel teljes az Úr van teveled áldott vagy te az asszonyok között és áldott a te méhednek gyümölcse Jézus ….
Aki lelkünk békéjét megőrizze
Asszonyunk Szűz Mária Istennek Szent Anyja imádkozzál érettünk bűnösökért most és halálunk óráján.
3. Üdvözlégy Mária kegyelemmel teljes az Úr van teveled áldott vagy te az asszonyok között és áldott a te méhednek gyümölcse Jézus ….
Aki a Szentségekben megerősítsen
Asszonyunk Szűz Mária Istennek Szent Anyja imádkozzál érettünk bűnösökért most és halálunk óráján.
Dicsőség az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek, miképpen kezdetben, most és mindörökké.
Ó Jézusom bocsásd meg bűneinket, ments meg minket a pokol tűzétől, és vidd a mennybe a lelkeket különösen azokat, akik legjobban rászorúlnak irgalmadra.
A Rózsafüzér (Szentolvasó) imádkozásának módja
1. A keresztre (1) egy Hiszekegy-et kell imádkozni.
HISZEK AZ EGY ISTENBEN, mindenható Atyában, mennynek és földnek Teremtőjében,
És Jézus Krisztusban, az Ő egyszülött Fiában, a mi Urunkban;
ki fogantatott Szentlélektől, született Szűz Máriától;
szenvedett Poncius Pilátus alatt; megfeszítették, meghalt és eltemették;
Alászállt a poklokra, harmadnapon feltámadt a halottak közül; fölment a mennybe, ott ül a mindenható Atyaisten jobbján;
onnan jön el ítélni élőket és holtakat.
Hiszek Szentlélekben.
Hiszem a katolikus Anyaszentegyházat;
a szentek közösségét,
a bűnök bocsánatát;
a test feltámadását
és az örök életet.
2. A nagy, különálló (öreg) szemekre (2,5,8,11,14,17) egy-egy Miatyánk következik.
Mi Atyánk, aki a Mennyekben vagy,
szenteltessék meg a Te neved;
jöjjön el a Te országod;
legyen meg a Te akaratod,
amint a Mennyben, úgy a földön is;
mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma;
és bocsásd meg a vétkeinket,
miképpen mi is megbocsátunk
az ellenünk vétkezőknek;
és ne vígy minket a kísértésbe,
de szabadíts meg a gonosztól.
3. A kisebb, csoportos (tábla) szemekre (3,6,9,12,15,18) imádkozzuk az Üdvözlégyeket.
Üdvözlégy Mária, kegyelemmel teljes, az Úr van Teveled, áldott vagy Te az asszonyok között, és áldott a Te méhednek gyümölcse, Jézus.
(titok)
Asszonyunk Szűz Mária, Istennek szent Anyja, imádkozzál érettünk, bűnösökért, most és halálunk óráján.
4. Minden tized után (4,7,11,13,16,19) következik egy-egy Dicsőség és Fatimai fohász
Dicsőség az Atyának és Fiúnak és Szentlélek Istennek, miképpen kezdetben, most és mindörökké.
Ó Jézusom, bocsásd meg bűneinket, ments meg minket a pokol tüzétől! Vidd a mennybe a lelkeket, különösen azokét, akik legjobban rászorulnak irgalmadra.
Az Üdvözlégyek között titkokat mondunk
Ö R V E N D E T E S
( hétfőn és szombaton imádkozzuk)
A bevezető három Üdvözlégyre:
1. aki hitünket növelje,
2. aki reményünket erősítse,
3. aki szeretetünket tökéletesítse.
A tizedekre:
1. akit te, Szent Szűz a Szentlélektől fogantál;
2. akit te, Szent Szűz, Erzsébetet látogatván hordoztál;
3. akit te, Szent Szűz a világra szültél;
4. akit te, Szent Szűz a templomban bemutattál;
5. akit te, Szent Szűz a templomban megtaláltál.
F Á J D A L M A S
( kedden és pénteken imádkozzuk )
A bevezető három Üdvözlégyre:
1. aki értelmünket megvilágosítsa,
2. aki emlékezetünket megerősítse,
3. aki akaratunkat tökéletesítse.
A tizedekre:
1. aki érettünk vérrel verejtékezett;
2. akit érettünk megostoroztak;
3. akit érettünk tövissel koronáztak;
4. aki érettünk a keresztet hordozta;
5. akit érettünk keresztre feszítettek.
D I C S Ő S É G E S
( szerdán és vasárnap imádkozzuk )
A bevezető három Üdvözlégyre:
1. aki gondolatainkat irányítsa,
2. aki szavainkat vezérelje,
3. aki cselekedeteinket kormányozza.
A tizedekre:
1. aki a halálból feltámadott;
2. aki a mennybe fölment;
3. aki nekünk a Szentlelket elküldte;
4. aki téged, Szent Szűz, a mennybe fölvett;
5. aki téged, Szent Szűz, a mennyben megkoronázott.
V I L Á G O S S Á G
( csütörtökön imádkozzuk )
A bevezető három Üdvözlégyre:
1. aki elménket megvilágosítsa,
2. aki vágyainkat megtisztítsa
3. aki életünket megszentelje.
A tizedekre:
1. aki értünk a Jordánban megkeresztelkedett;
2. aki nekünk a Kánai menyegzőn kijelentette önmagát;
3. aki Isten országának a meghirdetésekor meghívott minket a megtérésre;
4. aki tanítványai előtt színében elváltozott;
5. aki nekünk az eukarisztiát elrendelte.
Hogyan imádkozzuk a rózsafüzért? – Tíz tanács II. János Pál pápától
II. János Pál pápa 2002. október 16-i keltezéssel adta ki Rosarium Virginis Mariae kezdetű, a rózsafüzérről szóló apostoli levelét. Ebben konkrét, gyakorlati tanácsokat fogalmaz meg a rózsafüzér imádkozásának módjával kapcsolatban.
1. A rózsafüzér célja: Krisztus arcának szemlélése
„Krisztus arcára szegezni a tekintetet, fölismerni a misztériumot […] Krisztus minden tanítványának feladata, tehát a miénk is. Miközben ezt az arcot szemléljük, kitárulunk a szentháromságos élet misztériumának befogadására, hogy mindig újra megtapasztaljuk az Atya szeretetét, és örvendjünk a Szentlélek örömével.” (9)
„… a rózsafüzér a feszületre irányul: tőle indul és hozzá érkezik, mint maga az imádkozás is. Hiszen Krisztusban összpontosul a hívők élete és imádsága. Minden belőle indul ki, minden feléje irányul, minden általa jut el a Szentlélekben az Atyához.” (36)
2. Jézus neve
„Az Üdvözlégy súlypontja, mintegy fordulópont a két rész között: Jézus neve. Olykor, ha sietve imádkozzuk, ez a súlypont eltűnik, s vele együtt elvész a kapcsolat is Krisztusnak azzal a titkával, amelyikről éppen elmélkedünk. […] Jézus nevét – az egyetlen nevet, amelyben az üdvösség reménye nekünk adatott (vö. ApCsel 4,12) – a Szentséges Anya nevével együtt ismételgetni, s mintegy engedni, hogy Mária sugallja nekünk ez a nevet, a hasonulásnak olyan útja, mely egyre mélyebbre bevezet Krisztus életében.” (33)
3. A rózsafüzér megértése
„A rózsafüzér megértéséhez el kell mélyülni a szeretet sajátos lelki dinamikájában.” (26)
4. A csend
„Az odahallgatás és az elmélkedés a csendből táplálkozik. Jó, ha a titok kimondása és a Szentírás szavai után megfelelő időre megállunk, hogy tekintetünket a szemlélendő titokra szegezzük, mielőtt elkezdjük a szóbeli imát. A csend értékének újrafölfedezése az egyik titka az elmélkedés és a szemlélődés gyakorlásának.” (31)
5. Rózsafüzér és Szentírás
„… a rózsafüzér nem helyettesíti a lelki olvasmányt (lectio divina), épp ellenkezőleg, föltételezi és elősegíti azt. […] A rózsafüzérben szemlélt titkok […] által a lélek könnyen utakat találhat az egész evangéliumhoz, főként ha a rózsafüzért a tartós összeszedettség különleges állapotában imádkozzák. […] Annak érdekében, hogy az elmélkedés szentírási alapot kapjon és mélyebb lehessen, hasznos, ha a titok kimondása után fölolvasnak egy, a körülményeknek megfelelő rövidebb-hosszabb szentírási részt. Az egyéb emberi szavak ugyanis soha nem érik el a sugalmazott szavak sajátos hatékonyságát. Ezeket ugyanis azzal a bizonyossággal hallgatjuk, hogy Isten szava, mely a ma számára, az »én számomra« hangzik el.” (29–30)
6. Hogyan imádkozzuk a rózsafüzér titkait?
„Az örvendetes titkokról való elmélkedés a keresztény öröm végső indítékaival és mélységes tartalmával való találkozás.” (20)
„A világosság titkainak mindegyike a Jézus személyében immár elérkezett Ország kinyilatkoztatása. […] Kánában Mária ajkán hangzik föl és egy nagy anyai intelemmé válik, melyet minden idők Egyházához intéz: »Tegyétek meg, amit nektek mond!« (Jn 2,4) Ez az intelem jól bevezeti Krisztus nyilvános élete során mondott szavait és jeleit, és a világosság minden titka számára máriás hátteret ad.” (21)
„A fájdalmas titkok segítik a hívőt abban, hogy átélje Jézus halálát – ott állva a kereszt alatt Mária mellett –, s hogy vele együtt merüljön el Isten ember iránti szeretetének mélységében, s érezze meg e szeretet egész újjáteremtő erejét.” (22)
A dicsőséges titkok „a hívőt arra késztetik, hogy lépjen túl a passió sötétségén, és tekintetét a föltámadásban és a mennybemenetelben szegezze Krisztus dicsőségére. Miközben a keresztény lélek a Föltámadottat szemléli, fölfedezi hitének indokait (1Kor 15,14).” (23)
7. Miatyánk, Dicsőség
„A Miatyánk mintegy alapja az Üdvözlégyek ismételgetése által kibontakozó krisztologikus-máriás elmélkedésnek, és a titokról való elmélkedést egyházi tapasztalattá teszi akkor is, ha egyedül végzik.” (32)
„Fontos, hogy a Dicsőség mint a szemlélődés csúcspontja tudatos legyen a rózsafüzérben. Nyilvános imádkozás esetén énekelni is lehetne, hogy megfelelő hangsúlyt kapjon ez a minden keresztény imádságra jellemző távlat.” (34)
8. A rózsafüzér befejezése
„A rózsafüzér végén a pápa szándékára imádkozunk, hogy az imádkozó lélek tekintete kitáguljon az egész Egyház szükségleteire.”
„… a lélek szükségét érzi, hogy a rózsafüzér végéhez, melynek során annyira érezte Mária anyai segítségét, a Szent Szűz dicséretét fűzze, akár a Salve Reginát, akár a loretói litániát. A belső út megkoronázása ez, melyen a hívő eleven kapcsolatba került Krisztus és az ő Szentséges Anyja titkával.” (37)
9. Időbeli eloszlás
„… a heti beosztás lelki sajátosságot ad az egyes napoknak, a liturgiához hasonlóan, mely az év egyes szakaszait tudja megszínezni. A mai gyakorlat szerint a hétfő és a csütörtök az örvendetes titkok napja, a kedd és a péntek a fájdalmas titkoké, a szerda, a szombat és a vasárnap a dicsőséges titkoké. Hova lehetne beilleszteni a világosság titkait? […] a szombat hagyományosan a Mária-tisztelet napja, tanácsolhatónak látszik, hogy csütörtökről kerüljenek át az örvendetes titkok szombatra, s az így szabaddá vált csütörtök lehetne a világosság titkainak napja.”
„… arra kell ügyelni, hogy a rózsafüzért mindig szemlélődésnek tekintsék és ekként végezzék. Ezáltal, mintegy a liturgia kiegészítéseként, a keresztény hét – melynek sarkpontja a vasárnap, a feltámadás napja – a Krisztus élete titkain keresztül vezető úttá válik, s maga Krisztus az idő és történelem Uraként jelenik meg tanítványai életében.” (38)
10. „Bízd az Úrra minden gondodat”
„… a Megváltó szent emberségével való találkozásba vigyük magunkkal gondjainkat, bajainkat, munkánkat, terveinket, mindazt, ami az életünket jelenti. »Bízd az Úrra minden gondodat, és Ő gondoskodni fog rólad« (Zsolt 55,23). A rózsafüzérrel elmélkedni azt jelenti, hogy gondjainkat rábízzuk Krisztus és az Ő Anyja irgalmas szívére.” (25)
+1 tanács Boldog VI. Pál pápától
„A rózsafüzér mondása természete szerint nyugodt, szinte késleltetetten lassú ritmust igényel, ami elősegíti az imádkozóban az elmélkedést az Úr élete misztériumairól, melyeket annak szívén keresztül lát, aki a legközelebb állt az Úrhoz, s melyekből elmondhatatlan gazdagság fakad.” (12)
„A rózsafüzér nagyon kedves imádságom. Csodálatos imádság! Csodálatos az egyszerűsége és a mélysége (…). Ugyanis az Üdvözlégy Mária szavainak mondása közben elvonulnak lelki szemeink előtt Jézus Krisztus életének fő eseményei. […] s eleven közösségbe kapcsolnak Jézussal – mondhatnánk – az Ő Anyjának szívén keresztül. Ugyanakkor szívünk belefoglalhatja a rózsafüzér e tizedeibe mindazt, ami egy személy, a család, a nemzet, az Egyház és az emberiség életét alkotja. Az egyéni gondokat, a felebarát, s különösen a hozzánk, a szívünkhöz közelebb állók gondjait. Így a rózsafüzér egyszerű imádsága adja az emberi élet ritmusát.”
(Szent II. János Pál pápa)
Forrás
II. János Pál: Rosarium Virginis Mariae
Magyar Kurír
KEZDETRE ÉS A VÉGÉRE: Úr Jézus, irántad való szeretetből, a bűnösök megtéréséért, és a megbántások engesztelésére, amelyeket Szűz Mária Szeplőtelen Szíved ellen elkövetnek.IMASZÁNDÉKUNK:kegyelmes Uraunk, Szeretett Jézusunk, Kérlek/kérünk tedd éhessé gyenge szívünket Igédre, Mária Jézus Egyszívben egyesült eleven szívszereted befogadására…Üdvözlégy Királynő Üdvözlégy, Királynő, irgalmasság Anyja, életünk, édességünk, reménységünk, üdvözlégy!Hozzád kiáltunk, Évának számkivetett fiai.Hozzád sóhajtunk sírva és zokogva e siralom völgyéből.Ezért tehát, szószóló jó Anyánk, sugaraidkönyörületes szemednek fordítsad felénk!Fordítsd reánk tehát, Szószólónk, irgalmas szemedet,és a számkivetés után mutasd meg nekünk Jézust, méhednek áldott gyümölcsét, ó irgalmas, ó kegyes, ó édes Szűz Mária!Imádkozzál érettünk, Istennek szent Anyja, hogy méltók lehessünk Krisztus ígéreteireAz örvendetes olvasó titkai (hétfőn és szombaton)1. Akit te, Szent Szűz a Szentlélektől fogantál. (Alázat)2. Akit te, Szent Szűz Erzsébetet látogatván hordoztál. (Szeretet)3. Akit te, Szent Szűz a világra szültél. (Szegénység)4. Akit te, Szent Szűz a templomban bemutattál. (Engedelmesség)5. Akit te, Szent Szűz a templomban megtaláltál. (Jámborság)
KEZDETRE ÉS A VÉGÉRE: Úr Jézus, irántad való szeretetből, a bűnösök megtéréséért, és a megbántások engesztelésére, amelyeket Szűz Mária Szeplőtelen Szíved ellen elkövetnek.IMASZÁNDÉKUNK:kegyelmes Uraunk, Szeretett Jézusunk, Kérlek/kérünk tedd éhessé gyenge szívünket Igédre, Mária Jézus Egyszívben egyesült eleven szívszereted befogadására…Üdvözlégy Királynő Üdvözlégy, Királynő, irgalmasság Anyja, életünk, édességünk, reménységünk, üdvözlégy!Hozzád kiáltunk, Évának számkivetett fiai.Hozzád sóhajtunk sírva és zokogva e siralom völgyéből.Ezért tehát, szószóló jó Anyánk, sugaraidkönyörületes szemednek fordítsad felénk!Fordítsd reánk tehát, Szószólónk, irgalmas szemedet,és a számkivetés után mutasd meg nekünk Jézust, méhednek áldott gyümölcsét, ó irgalmas, ó kegyes, ó édes Szűz Mária!Imádkozzál érettünk, Istennek szent Anyja, hogy méltók lehessünk Krisztus ígéreteireAz örvendetes olvasó titkai (hétfőn és szombaton)1. Akit te, Szent Szűz a Szentlélektől fogantál. (Alázat)2. Akit te, Szent Szűz Erzsébetet látogatván hordoztál. (Szeretet)3. Akit te, Szent Szűz a világra szültél. (Szegénység)4. Akit te, Szent Szűz a templomban bemutattál. (Engedelmesség)5. Akit te, Szent Szűz a templomban megtaláltál. (Jámborság)